Anam (2001)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Buket Alakus
met Nursel Koese, Tayfun Bademsoy en Birol Ünel

Anam is een veertig-jarige Turkse vrouw die gebonden is aan haar tradities. Als ze erachter komt dat haar twintig-jarige zoon Deniz een drugsprobleem heeft en dat haar man vreemd gaat stort haar leven helemaal in. Toch is ze bereid terug te vechten en er alles aan te doen om haar zoon te redden.

avatar van Mug
Mug
Verwachting:
Een sterke drama-film over een vastgeroeste Turkse vrouw in Duitsland die probeert uit de traditionele wereld en opvattingen te groeien.

Resultaat:
Een slappe huisvrouwen-film vol karikaturale personages en flauwe, ongrappige humor. Uitwerking van 'het drama' vervalt ook in torenhoge clichés.

Waardering:
1 ster, voor het sterke einde.

p.s.:
De film won nogal wat publieksprijzen en prijzen voor het script. Onbegrijpelijk.