Cheyenne (1947)

Alternatieve titel: The Wyoming Kid

Western

geregisseerd door Raoul Walsh
met Dennis Morgan, Jane Wyman en Janis Paige

In het onherbergzame niemandsland van Wyoming probeert Jim Wylie, een undercover-agent, de beruchte leider van een bende postkoetsovervallers in te rekenen. Hij maakt onderweg kennis met Ann, de vriendin van de gangster. Zonder het te beseffen sleept zij hem mee in een bendestrijd.

avatar van mr rumson
Een goede western met zo nu en dan wat luchtige dialogen en muziek.
De luchtige dialogen komen vooral van de Dames af en Dennis Morgan.
En het luchtige deuntje kwam vooral te voorschijn als de postkoets in beeld kwam.
Het deuntje begon mij op den duur te irriteren dit omdat de postkoets vaak in beeld kwam dus het deuntje ook.
Maar verder heeft deze western op mij geen slechte indruk gemaakt al is het voor mij ook geen topper onder de westerns.
De actie die erin zit is voor die tijd goed en zeker de mooie achtervolging op een postkoets door een groep outlaws kan nog prima mee op de dag van vandaag .
De westerns stadjes en de bijbehorende saloons waarin ook nog een paar keer in gezongen word zorgen voor een fijn western sfeertje.
Al met al een western die voor de liefhebbers best de moeite is om te kijken.