Act of Piracy (1988)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Actie

geregisseerd door John 'Bud' Cardos
met Gary Busey, Belinda Bauer en Ray Sharkey

Ted Andrews, een Vietnamveteraan, verkoopt zijn jacht en is van plan het zelf af te leveren in Australië. Hij kan zijn ex-vrouw overtuigen om zijn kinderen te laten meegaan. Na een aantal dagen blijkt dat zijn nieuwe vriendin Laura lid is van een terroristische organisatie die het schip wil overnemen. Ted weet echter te ontkomen en samen met zijn ex-vrouw reist hij de wereld af om het jacht en de kinderen te vinden.

avatar van speedy23
Pretentieloze actiefilm die wat traag op gang komt maar eindigt in een flitsende, brute finale. Act Of Piracy biedt tevens de kans om Gary Busey nog eens aan het werk te zien, tien jaar na zijn Oscarnominatie voor zijn verbluffende verpersoonlijking van Buddy Holly in de Buddy Holly Story...

avatar van otherfool
Die hoes

avatar van stephan73
Gary Busey als actieheld blijft vreemd. In Bulletproof werkte het aardig, maar hier werkt het totaal niet. Alleen in de laatste 20 minuten lukt het hem om al schietend de held uit te hangen.
Dat de 80 minuten die daar op vooraf gingen traag en saai waren, is gewoon jammer. Zeer jammer zelfs, want hierdoor kan ik deze film niet eens een krappe onvoldoende geven.
Een huilerig, saai actiedrama, waarin alleen Ray Sharkey er een beetje uitspringt.