Salomé (2002)

Spanje
Drama / Muziek

geregisseerd door Carlos Saura
met Aída Gómez, Paco Mora en Javier Toca

Salomé is de stiefdochter van Herodes, die een grote liefde voor haar voelt. Salomé is echter verliefd op Johannes de Doper en probeert hem voor zich te winnen. Johannes wijst haar af en hierop besluit ze wraak te nemen. Ze gaat in op de vraag van Herodes om op zijn verjaardag voor hem te dansen. Daar voert ze de dans met de zeven sluiers op en door de schoonheid van de dans en iets te veel wijn besluit Herodes, dat ze een wens mag doen. Zij vraagt om het hoofd van Johannes de Doper.

Releasedatum koopDVD: 22 november 2004 (Filmfreak). Verwachte winkelprijs 19.99 euro.