Digimon: The Movie (2000)

Alternatieve titel: Digimon: Digital Monsters

Japan / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Mamoru Hosoda, Minoru Hosoda en Shigeyasu Yamauchi
met de stemmen van Lara Jill Miller, Joshua Seth en Bob Papenbrook

Een machtig nieuwe internet Digimon broedt uit en begint met grote snelheid data te eten! Een groep jonge helden probeert de digitale wereld te redden van de vernieling voordat de wereldwijde communicatie voor altijd plat wordt gelegd. Als computerraketten worden gelanceerd en een eigenzinnige Digimon, kinderen begint te ontvoeren, kan alleen een wereldwijd netwerk van kinderen de ontvoerde groep redden en een grote ramp voorkomen.

Ja ja 5 sterren zo kan i wel weer hoor dave moi he wat hoog.

Ikkeuh
Mooie film voor de Digimon fans. (De serie)
Ik geef het 3,5.

avatar van stan
ik vond het zo een slechte film er zat helemaal geen verhaal in, ik heb hem samen met me neef gezien maar het heeft me geen moment geboeit. kortom het is tijdverspilling geweest!

avatar van Jonkman
Ik vond het zo een goede film, er zat echt een verhaal in, ik heb hem samen met mijn broer gezien en het was geweldig! Kortom een musthave! 2**

Ik wil deze film zien. Nog nooit gezien!

Kevin13
deze poster klopt niet, normaal moeten daar toch andere mensen op staan, van de eerste serie.
deze poster is van een andere film, waar het gaat om een broertjes digimon die slecht word.

avatar van jumpstylemovie
Wat heb ik me toch altijd vreselijk geergerd aan deze serie ( film dus ook) , het was gewoon weer een slechte remake op pokemon met andere personages en monsters de inhoud van de film is gewoon het kijken niet waard
0.5***

film_kaza
Help me deze film doet pijn.
Waarom zijn er mensen die zeggen: als het anime is, dan krijgt het een pluspuntje.
Dit is kollosaal nergens opslaande, humorloze, spanningloze, verhaalloze rotzooi.

0,5 zelf pokemon vind ik beter dan dit.

avatar van pokefreak
Deze film is eigelijk geen film maar een compilatie van de eerste 3 films (in japan waren de drie verschillende verhaalsdelen in deze film aparte delen) dus geef ik daarom een gemiddelde op deze film van de 3 orginele afzonderlijke delen.

deel 1: best wel goed verteld het verhaal hoedat de orginele kinderen hun digimon ontmoette: 4 *

Deel 2: Valt best wel mee vooral met Omnimon: 3.5*

Deel 3: Valt goed mee maar ook wel een klein beetje tegen: 2.5*

Dat brengt het totaal op 10 : 3 = 3.34

afgerond naar boven: 3.5* krijgt deze van mij

avatar van tommykonijn
Ik vond het vroeger wel Leuk, Nu vind ik er echter helemaal niks meer aan, Slecht ingesproken stemmen en een niet-boeiend Verhaal.

het lijken wel 3 films door elkaar, en ik vind het ook best lelijk getekend. maarja tis dan ook voor kinderen

avatar van AGE-411
Ik was als 10jarig jochie bezeten door de pokémonserie die net opengebarsten was. Ik had alle games enzo.

En dan was daar plots digimon. Niemand moest er echt van weten. Ik in het begin ook niet. Op aanraden van een vriend die zei: "morgen terug de eerste aflevering" maar eens gekeken. En de afleveringen erna werd ik er in gezogen.

Vooral de 2de reeks was 10 keer beter dan de pokémonreeks, die op zich zeer zwak was, en waar ik eigenlijk nooit wat aan gevonden heb.

Deze film heb ik jaren geleden eens gezien. Het enige wat ik me herriner is dat ze uiteindelijk de slechte digimon konden verslaan door miljoenen spamberichten naar hem te sturen zodat zijn systeem vertraagde en de goede digimons van de digidesten's hem eindelijk konden verslaan.

geen stem dus

Nog steeds leuk!