Suzie Gold (2004)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Ric Cantor
met Summer Phoenix, Rebecca Front en Ariana Fraval

Suzie Gold is een mooie joodse vrouw die binnenkort moet trouwen met een joodse man die haar familie heeft uitgezocht. Wat de familie echter niet weet is dat Sophie verliefd is op een jongen die allesbehalve joods is.

avatar van soom
Een lief filmpje. Summer Phoenix is wel op haar plaats, speelt erg goed. Niet dat het echt sprankelt, in het genre Romantische films ken ik echt wel betere films, die veel beter lopen qua verhaal. Maar Suzie Gold is niet slecht, niet goed. Een echt tussendoortje, dat wel kan vertederen. Je moet ervoor in de stemming zijn, en op de koop toe nemen dat het einde geforceerd goed afloopt. 2,5*.

avatar van verriet
Helemaal mee eens!!

avatar van Banjo
ja een leuk filmpje! prima voor een regenachtige zondag middag.
niet te zwaar en niet te licht.
3sterren

mazzeltof !

Grootste minpunt aan deze film is dattie saai is. Het boeide me simpelweg niet wat er gebeurde, en bovendien is de humor ver te zoeken. Verder is de film onorgineel en is het einde (zoals eigenlijk altijd bij dergelijke films) voorspelbaar.