Felix the Cat: The Movie (1988)

Alternatieve titel: Felix de Kat: De Film

Animatie / Familie

geregisseerd door Tibor Hernádi
met de stemmen van Peter Newman, Chris Phillips en Alice Playten

Felix the Cat schiet te hulp om een ontvoerde prinses uit een andere dimensie redden. Maar daar komt hij vele gevaarlijke vijanden tegen...

Moviestar
Had deze vroeger op videoband, opgenomen van tv. Was wel leuk niet veel bijzonders gewoon een uitgerekt avontuur.

avatar van winkelblah
He, deze hebben ze een paar maanden terug ook uitgezonden, daar heb ik nog naar zitten kijken.

avatar van Captain Pervert
He, hier was vroeger een Nintendo spelletje van.

avatar van Purmerend
Felix is ook de enige waar je af en toe om moet lachen. En achtergrondfiguren (in de meest lelijke kleuren combinaties) zagen er echt niet uit. Maar ik ben ook niet de doelgroep voor deze film. 2*

oldschool

avatar van mikey
Ik vond de serie altijd erg leuk, en de stemmen al helemaal.

avatar van Ronnievb
Captain Pervert schreef:
He, hier was vroeger een Nintendo spelletje van.
Die heb ik dus helemaal grijsgespeeld!

avatar van timburton
Purmerend schreef:
de meest lelijke kleuren combinaties2*

Het woord wat ik precies zocht. Een film maken van Felix de Kat is een tamelijk goed idee. Maar zoals Purmerend al zei: De meest lelijke kleuren combinaties, de onoriginalste & spuuglelijkste personages die je je maar kan bedenken. (Naast Felix de Kat dan) En de slechste geluidskwaliteit die je maar kan gebruiken. Maar weet je... Eigenlijk zijn deze 3 standpunten voor mij de enige redenen waarom mij de film aansprak. Want zo'n slechte kwaliteit kom je niet veel meer tegen, al helemaal niet uit eind 20ste eeuw, want dit leek meer op een goedkope jaren 70 tekenfilm. Die slechte kwaliteit gaf De Felix de Kat film juist originaliteit waardoor ik geboeit bleef kijken en bij elk goedkoop cliche fragement dacht: "Hoe verzinnen ze het?" Daardoor een 2,5. Doordat het een komische film is dankzij de onoriginaliteit, misschien nog wel 's leuk om een 2de keer te zien. Heb hem namelijk op video gezien een paar jaar geleden. Hij moet nog ergens rond slingeren in mijn huis.

avatar van Denden 100 Piek
Zo, dit is nog eens jeugdsentiment. Dit is een film die ik best vaak gezien heb toen ik nog klein was. De videoband ligt nog steeds in mijn filmkast. Als ik er nu op terugkijk, dan moet ik zeggen dat het een stuk minder te verteren is dan al die andere tekenfilms van vroeger, met name Disney-films. Totaal niet mee te vergelijken natuurlijk, maar ik moet het toch even kwijt. Voor de kleintjes een aardige film, maar ook toen al kon ik de slechte animaties, belabberde voice-acting en het afgrijselijke verhaal (dat totaal niks met de Felix te maken heeft zoals we die tot dan toe kenden) moeilijk aanzien. Als ik nog die leeftijd zou zijn, had ik de film waarschijnlijk een 2 gegeven, ik keek liever een goede tekenfilm. Laat ik dat dan maar doen, een 2 geven.

Dirigentenleven
Vroeger keek ik me kapot aan deze kat en deze film vind ik ook nog altijd heel leuk lekker vermakelijk en leuk om te kijken als je wil ontspannen het doet me echt weer denken aan vroeger!

* * * * *

Deze film is toch niet de moeite waard om serieus te nemen.

avatar van tommykonijn
Een film die ik toch zeker vaker keek toen ik nog klein was. Achteraf gezien inderdaad geen geweldige film, en soms zelfs vervelend. Maar toch zeker een jeugdsentiment, vermakelijk! (en zeker voor de kleinere kinderen )

avatar van jumpstylemovie
Zou hier het hele Kattensnoepje uit vandaan gekomen zijn?

Dick2008
Felix the cat als tekenfilmfiguur is al steenoud. Hoewel hij zelf wel grappig is vond ik die andere figuren in de serie vroeger al niet leuk. Datzelfde krijg je dan ook in een film als deze. Erg mooi getekend vind ik het niet en het verhaal is eigenlijk ook weinig aan. Maar kinderen zullen het vast wel prachtig vinden.

avatar van FelixTheCat
Ik moet hem wel mijn 5 sterren afstaan gezien mijn naam

avatar van Denden 100 Piek
FelixTheCat schreef:
Ik moet hem wel mijn 5 sterren afstaan gezien mijn naam
Ik vind het toch wel een beetje een matig excuus voor 5 sterren, aangezien de film een heel stuk minder is dan de tekenfilmserie.

avatar van FelixTheCat
Denden 100 Piek schreef:

Het is geen excuus , het is gewoon een grap Je neemt het te serieus.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Uiterst vermoeiende film. Elke seconde is ronduit spuuglelijk, de karakters zijn stuk voor stuk strontvervelend en de film is één chaotische warboel, waar geen touw aan vast te knopen valt. 'Om een leger robots te stoppen stuurt een prinses een traan naar een andere dimensie en deze komt terecht bij een kat met een gele tover-tas, die op zijn beurt weer achtervolgt wordt door twee kleuters met snor en bril'. En dan na te gaan dat minimaal drie personen aan het script hebben gewerkt. Benieuwd welk sterk middel ze dagelijks in hun koffie deden. Felix the Cat: The Movie is een vervelende en lelijke film geworden, enkel interessant voor de allerkleinsten (het liefst met een fikse vorm van ADHD). Ook onvoorstelbaar dat dit uit 1991 komt, je zou eerder verwachten dat dit een product uit de jaren '60 is.

1 ster.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Weer veel te lang om boeiend te blijven. Ik vind die steenoude zwartwit cartoons, ook niet bepaald leuk, noch die latere tekenserie.

De film heeft een flinke duit gekost en vervolgens geflopt. De Nederlands gesproken versie is wat stemmen betreft niet slecht gedaan. Die van Felix is zelfs goed. De animatie zelf is ook niet eens zo slecht, ondanks de vaak zeer opvallende kleuren. Jammer dat ze zo'n vervelend verhaal als uitgangspunt hebben genomen. Vreselijk druk dat wel, maar ja anders vallen kinderen in slaap om je vervolgens de hele nacht wakker te houden.
De prinses gaat nog wel en Felix natuurlijk maar de andere bijfiguren zijn niet leuk en daarom kon ik er weer met moeite doorheen komen. 2.0