ad

Alternatieve titel: Deep Water

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Michel Deville

Met onder meer: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant en Sandrine Kljajic

IMDb beoordeling: 6,7 (748)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Eaux Profondes

Melanie vindt het heerlijk om te flirten en om kleine onschuldige affaires te hebben. Haar man Victor lijkt hier allemaal uiterst kalm, nonchalant en onaangedaan mee om te gaan. Dit blijkt echter een verkeerde indruk te zijn, een hele verkeerde indruk...

imageimageimage

avatar van Brix

Brix

Maandagnacht 13 dec. te zien op ARD TV : 0:50 uur

avatar van Movsin

Movsin

Michel Deville zette hier toch een wat absurde film neer, niet dat de plot niet goed is uitgewerkt, maar de houding van het mannelijk hoofdpersonage is toch wel wat vreemd. het flirten van zijn vrouw openlijk en zo goed als goedkeurend, zelfs aanmoedigend, toelaten (en er toch ook geen persoonlijk profijt te willen uithalen) om achteraf 2 moorden te begaan lijkt mij toch meer dan vreemd

Het slot van het verhaal lijkt bovendien al te "gemakkelijk".

In een wat zwoel, sensueel sfeertje, zetten Huppert en Trintignant, zoals verwacht, goede vertolkingen neer. Het helpt de film aan een goede score.

Een zonnetje in de film is de kleine Sandrine Kljajic.

avatar van cornelis2

cornelis2

Ik denk dat zich hier wreekt dat de film zo'n kleine veertig jaar oud is en dat Trintignant in deze rol nu niet meer zo overtuigend overkomt. Ook denk ik dat Chabrol wat meer van dit materiaal had gemaakt.

avatar van henrygreenways

henrygreenways

Film is nooit uitgebracht in Nederland, reden ???