Le Pays des Sourds (1992)

Alternatieve titel: In the Land of the Deaf

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Italië / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Nicolas Philibert
met Jean-Claude Poulain, Odile Ghermani en Babette Deboissy

Documentaire die de kijker een kijkje gunt in de dovencultuur. Philibert volgde het dagelijkse bestaan van gewone mensen zoals o.a. een stel dat gaat trouwen en een feest geeft, een klas leerlingen in het dovenonderwijs, een familie met al vijf generaties doven en een groep jonge Amerikaanse toeristen. Het materiaal dat hij gedurende 8 maanden verzamelde, "herschreef" hij in lange montagesessies tot een narratief verhaal.

Sai
Leuke docu van de regisseur van Être et Avoir. Die was wat sfeervoller en een betere film, dit is interessanter en een betere docu. Vooral het gebrek aan een doorlopende lijn breekt de film soms wat op en ook filmisch is het niet allemaal je-van-het. Desondanks een verrassende, interessante en af en toe erg humoristische docu. Ook weer met genoeg schattige kindertjes. 7,5.

Has anyone got english subtitles for it?

Check your inbox.