Jigsaw (2002)

Horror

geregisseerd door Don Adams en Harry James Picardi
met Barrett Walz, Aimee Bravo en Mia Zifkin

Een klas van de modeacademie krijgt een bizar project aangewezen, wat gericht is op het maken van een model. Iedere student maakt een deel van het model klaar. Het eindresultaat wordt Jigsaw genoemd. Op een avond, onder invloed van veel drank, verbranden de studenten het levenloze lichaam van Jigsaw. Dit lijdt tot een gruwelijke dood voor iedere student, in de vorm van hun eigen persoonlijke angst. Jigsaw....zet hem in elkaar en hij zal je verscheuren!

Diesel
Extreem hersenloos en uitermate lachwekkend.

Compleet mislukt, BAGGER.

avatar van Dragon
Echt slecht inderdaad. Het uiteindelijk gecreëerde "Jigsaw-monster" ziet er volledig belachelijk uit. 1/2

Ja, dat kon ik aan de cover ook al zien.

avatar van Dragon
kos schreef:
Ja, dat kon ik aan de cover ook al zien.

In de film zelf is het echt wel nog slechter dan op deze cover. De cover geeft eigenlijk een verbeterde versie weer van het monster dat uiteindelijk in de film te zien is.

avatar van feanaro surion
Nog lelijker, dat is knap

Diesel
Bij vlagen, eigenlijk best amusant.

een 2,5. niks aan maar soms wel grappig die moorden

Alles is slecht aan de film het verhaal de uitwerking. Niet te vergeten het beeld was ook niet denderend en het geluid was ook niet best. Het monster zag er ook niet uit was gewoon een lachertje. Kortom ik vond de film heel simpel en goedkoop. Maar omdat ik nog een keer een slechtere heb gezien "city in panic" geef ik de film 1* en dat is heel ruim genomen.

avatar van Famous Person
Slecht verhaal en zeer belachelijk.

avatar van Richard_Voorhees
Mislukking, bagger, schimmel! 0,5*

Ik had het geld beter kunnen gebruiken
0.5

avatar van jeroentjuhhhhh
Je hebt verschillende soorten slecht, lastig uit te leggen maar dit hoort niet tot de betere 'slechte' films.

Jigsaw heeft best potentie, een hoop onzin, met name het verhaal dat (gelukkig) geen rare uitleg/wending heeft om het 'interessant' te maken, dat werkt vaak niet in het voordeel en was dus blij dat het hier weg is gelaten.

Het mankement ligt echter bij het feit dat alles veel te lang op zich laat wachten, om vervolgens met vrijwel niets te komen. Echt een hoop inhoudsloos gelul zonder enige kans op actie, en dat is fataal bij dit genre. Het eerste gedeelte neemt zo veel tijd in dat het aan het einde vanalles nog moet (!) gebeuren om er een einde aan te kunnen maken, zo ontzettend gehaast allemaal waardoor het nergens meer over gaat en het van kwaad tot erger gaat.

Je moet óf heel nep en slecht gaan zoals de hoes pretendeerd, of moeite besparen op het eerste uur om het laatste gedeelte los te gaan, dat kan grappig zijn of dat kan smerig zijn. Jigsaw is iig geen van beide.

2*, die 50cent kon ik ook wel missen.

avatar van killer13
dennislaport schreef:
Ik had het geld beter kunnen gebruiken

ben het helemaal met je eens. ik heb er maar 3 euro aan betaald maar toch...
van een ijsje had ik meer plezier gehad

avatar van Phantasm
Waardeloos en oersaai, hoe verzin je zoiets?