Une Partie de Plaisir (1975)

Alternatieve titels: Pleasure Party | A Piece of Pleasure

Frankrijk

geregisseerd door Claude Chabrol
met Paul Gégauff, Danièle Gegauff en Clemence Gégauff

Een ruimdenkende intellectueel praat zijn echtgenote dezelfde seksuele vrijheid aan, die hij zichzelf veroorlooft. Als ze zijn advies echter metterdaad opvolgt, blijkt hij redeloos jaloers. Na de nodige verbale en lichamelijke vernederingen verlaat ze hem, maar ondanks een verhouding met een Engelse, probeert hij haar o.a. via manipulatie van haar dochtertje, terug te winnen.

avatar van Mac Hammer Fan
Die ruimdenkende intellectueel was eigenlijk toch maar een schoft. Persoonlijk vond ik "Partie de Plaisir" een tegenvaller, vooral door de antipathie die de protagonist uitstraalt. Hij krijgt gelukkig zijn verdiende loon. Zeker geen aangename film om naar te kijken, ondanks het feit dat je toch Chabrol's talent in de regie kunt ontdekken.