La Maison sous les Arbres (1971)

Alternatieve titels: The House under the Trees | The Deadly Trap

Frankrijk / Italië
Drama / Mystery

geregisseerd door René Clément
met Faye Dunaway, Frank Langella en Barbara Parkins

Een Amerikaan heeft zich met zijn neurotische echtgenote en twee kinderen in Parijs geïnstalleerd, waar pressie op hem wordt uitgeoefend om bedrijfsspionage te plegen. Hij weigert en zijn kinderen worden ontvoerd. Het tegenstrijdige gedrag van de vrouw doet de politie vermoeden dat het een wanhoopsdaad van haarzelf is.

avatar van Mac Hammer Fan
Een geleerde weigert mee te werken aan een spionagezaak. Als gevolg daarvan worden zijn twee kinderen gekidnapt. René Clement heeft zijn psychologische thriller alleszins voorzien van een beklemmende, mysterieuze en onwezenlijke sfeer en het resultaat is een degelijk gemaakt suspense-drama.

avatar van brucecampbell
Lijkt me wel interessant!