La Lengua Asesina (1996)

Spanje / Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Alberto Sciamma
met Melinda Clarke, Doug Bradley en Jason Durr

Eem meteoriet stort neer in de woestijn, vlakbij een klooster, een bordeel en een gevangenis. Als de killer-tong bezit neemt van een ex-non heeft de trashy film je al opgeslorpt door humor, stijl en suspence.

kappeuter (moderator)
Voor de liefhebbers van From Dusk Till Dawn! Leuke mix van horror en humor.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Wat een heerlijke belachelijke film was dit.

The Killer Tongue is een van tijd tot tijd hilarisch horrorwerkje met bijzonder idiote personages, een hoop over-acting van heb ik jou daar en een ontzettend rommelig script, wat eigenlijk helemaal nergens over gaat. En juist dat maakt dit komische horror/ science fiction werkje nu ook zo ontzettend vermakelijk.

Met behoorlijk lelijk camerawerk en montage mag gezegd worden dat Langua Asesina visueel geen moer voorstelt. Maar door het enthousiasme van de acteurs, de idiote en erg grappige special effects (zeker de momenten met de hilarische killer-tong) en het feit dat de film zichzelf geen moment serieus neemt (en dit ook totaal niet verwacht van zijn publiek) is Killer Tongue amusement ten top.

Melinda Clark, die ook in Return of the Living Dead 3 al bewees dat schoonheid en horror goed samen kunnen gaan, speelt een erg leuke hoofdrol. Verder is het erg leuk om de enige echte Doug 'Pinhead' Bradley te zien in een geinige rol als gevangene en spelen onder andere Durr en Meyers een paar aardige bijrolletjes.

Maar de show kan maar door één persoon gestolen worden en dat is in dit geval zonder twijfel Robert Englund, die met zijn rol als Chief Screw nogmaals benadrukt waarom hij één van mijn favoriete acteurs aller tijden is. Hij speelt met deze rol als sadistische en compleet geschifte gevangenisbewaker in ieder geval één van zijn leukste rollen tot nu toe. Geweldig personage en heerlijk over-the-top vertolkt.

Verder gewoon erg genoten van deze productie. Goed, een echt horrorkomedie- meesterwerk als een Braindead of een Bad Taste is het natuurlijk bij lange na niet, maar voor iedereen die een hilarisch, belachelijk, chaotisch, gestoord en vermakelijk filmpje wil, zit bij The Killer Tongue zonder meer goed!

3,5 sterren.

avatar van witboek
Poster spreek boekdelen.

Reinbo
Helaas niet wat het had kunnen of moeten zijn. Film is wel lekker gestoord, maar het verhaal is niet leuk en veel te warrig en langdradig. Als je dit soort films maakt moet je to the point blijven en de vaart erin houden. Wat meer de focus op gore dan verhalende zaken. En als ik de vergelijking ergens mee zou willen maken is het Brain Damage (1988), tien jaar ouder en 10 keer zo leuk.