Heung Joh Chow Heung Yau Chow (2003)

Alternatieve titel: Turn Left Turn Right

Hongkong
Drama / Romantiek

geregisseerd door Johnnie To en Ka-Fai Wai
met Takeshi Kaneshiro, Gigi Leung en Edmund Chen

Een verhaal over twee mensen, John en Eve, die niet alleen in dezelfde stad en straat wonen, maar ook in hetzelfde gebouw, het enige wat hen scheidt is een dunne muur. Ondanks dat ze buren zijn, zijn ze elkaar nog nooit tegen het lijf opgelopen. De ene slaat namelijk altijd linksaf terwijl de ander altijd rechtsaf slaat. Toch komt er een dag dat ze elkaar ontmoeten; ze leren elkaar kennen en wisselen hun telefoonnummers uit. De telefoonnummers zijn door de regenbui echter niet meer te lezen bij thuiskomst.

avatar van J.T.O
Leuke film, beetje luchtig, maar niet slecht. Het heeft een paar mooie momenten, alhoewel sommige scenes ook best wel cheesy zijn.

3 sterren

Lief maar wat wreed filmpje.

Leuk conceptueel werkje van To, dat drama mixt met comedy en romantiek. Compleet ongeloofwaardig en vergezocht, maar wil je er in meegaan dan is het een geinig en lieflijk sprookje.

Visueel aardig hoewel iets te duf soms. Wel veel aardig bedachte shots en mooi camerawerk.

Aangezien To hier een beperkte aanhang heeft zal dit niks zijn voor de meeste mensen, ik heb er wel weer van kunnen genieten. Komt toch altijd met leuke dingen aanzetten, hoewel het inderdaad af en toe randje té melig is.

Kleine 4.0* en een uitgebreide review