The Interrogation of Michael Crowe (2002)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Don McBrearty
met Ally Sheedy, Mark Rendall en Michael Riley

Cheryl en Stephen Crowe hebben drie kinderen. Op een nacht wordt de twaalfjarige Stephanie brutaal vermoord in haar bed, terwijl de rest van het gezin slaapt. Wanneer de politie bij Michael, de veertienjarige broer van Stephanie, een schriftje met doodstekeningen vindt, wordt Michael gearresteerd.

best goede film, wel droevig.

Uitstekende film die alweer eens een aanklacht is tegen het Amerikaanse rechtssysteem.
Soms vraag ik me af hoe dit toch allemaal mogelijk is hoor, en of Amerikanen werkelijk zo dom zijn (of toch een groot deel ervan).
Ik kan de film aanraden, alleen maar om te zien hoe absurd de waarheid wel kan zijn.
Ik hoop dat de juiste personen in deze zaak hun straf niet ontlopen, maar ik zou niet verbaasd zijn dat dat wel zou zijn in een staat waar gekken de macht krijgen. Remember Mr. Bush !!

avatar van mikey
True story?

avatar van lovecraft
Tarkus schreef:

Zo, dat is lekker generaliserend. Doet u dat vaker? Een volk over één kam scheren?
De VS is een immens groot land met een zeer uiteenlopende bevolking. Natuurlijk zitten daar idioten tussen. Maar die heb je overal. Ook in ons eigen land. Bijzonder veel zelfs.

Neemt niet weg dat er vaker misstanden zijn in het Amerikaanse rechtssysteem (net als hier). Twee zaken met een paar goede docu's daarover zijn Paradise Lost (drieluik; Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (1996) ) en West of Memphis (zelfde zaak; West of Memphis (2012) ) en The Staircase (tien delen; Soupçons (TV Mini-Series 2004) - IMDb en een vervolg-/sluitstuk uit 2013: The Staircase II: The Last Chance (2013) ). Die laatste zaak heeft ook een eigen verfilming gekregen ( The Staircase Murders (2007) ), maar of die goed is kan ik niet zeggen; heb de film niet gezien.

Lovecraft@ Iemand mag het amerikaanse rechtssysteem ím Frage stellen", zonder dat U dan 's mans intelligentie beoordeelt? In Gods own country zijn twee zeer zwakke elementen: de zorg en het rechtssysteem met zijn verachterlijke doodstraf ( in een aantal staten) en omgekeerde bewijslast. In al de docu's die je aandraagt geef je Tarkus gelijk....: het rechtssysteem is twijfelachtig,leidt tot misstanden vaak.......kortom dom.

avatar van olbo
Amateurs zitten overal en zeker bij de politie. En niet alleen in Amerika. Maar in deze film maken ze er echt een soepzooitje van.

avatar van Lord Flashheart
Lucia de B, iemand? De Puttense Moordzaak of de Schiedammer Parkmoord? Beetje kortzichtig om af te geven op Amerika, aangezien het hier net zo vaak gebeurt. Ben overigens pas tegen het einde in de film gevallen, maar dit soort gerechtelijke dwalingen heb je in elk land!

avatar van mikey
Deze film neemt een heel duidelijk standpunt in. Dat zie je bijvoorbeeld in de wel bijzonder afgrijs'lijke ondervragingen. Je zou het bijna niet geloven. Deze films doen altijd hetzelfde waarover ze klagen: aan de schandpaal nag'len. De true story neemt toch een bijzondere plek in de exploitation.

Matige film waarin een twaalfjarige jongen door de politie wordt verhoord als zijn zusje is vermoord. Een vrij standaard waargebeurd tv-drama, waarin het Amerikaanse rechtssysteem het er opnieuw niet goed vanaf brengt. De eerste helft met de verhoren is eentonig, hierna wordt de film iets beter maar het geheel blijft te oppervlakkig en eenzijdig voor 3.0 sterren.

avatar van hdehoon
Nogal doorsnee drama. Het taalgebruik van de jongen was op een gegeven moment onwaarschijnlijk. Zo praat een jongen van die leeftijd niet. Of ze hadden een jongen moeten kiezen die wat meer bij de hand overkwam. Ik heb de film niet uitgekeken. Erg dat die dingen gebeuren, maar voor mij niet boeiend genoeg gebracht.

avatar van 606
mikey schreef:
True story?
Misschien wat laat en weet je het al, maar: voor andere die het afvragen:

Murder of Stephanie Crowe - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org

avatar van m1701
Door manier van ondervragen werd ik af en toe gewoon misselijk! Hoe kunnen ze zoiets destijds gedaan hebben bij een kind.
Maargoed. Ok film

avatar van Decec
Een goede drama/thriller TV Movie...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Goed beeld, alleen 4:3, geen HD aanwezig...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...