Teen-Age Crime Wave (1955)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Fred F. Sears
met Tommy Cook, Molly McCart en Sue England

Een jonge vrouw wordt ten onrechte beschuldigd van medeplichtigheid aan een bankoverval. Terwijl zij naar de gevangenis moet, gaan de werkelijke daders vrijuit. De twee boeven gijzelen een boerengezin in hun huis en eisen een enorme som losgeld.

avatar van otherfool
Verreweg de beste film die de MST3K behandeling heeft gehad. Een vlotte start met een straatoverval en de ontsnapping aan de politie wordt gevolgd door een bijzonder aardige hostage situation. Intussen vallen er rake klappen en zijn de pauw pauw geluidjes niet van de lucht!

Maar pas echt geweldig wordt het in het laatste kwartier met een spannende achtervolging te auto en te voet en een prachtige slotscene in het LA Observatory die in een betere Hitchcock niet had misstaan.

4*!

Opmerkelijste moment is trouwens als het lokale Opsporing Verzocht de betere bikini-kiekjes van 1 v/d verdachten laat zien ipv de gebruikelijke mug shots.

avatar van Vinokourov
Bij tijd en wijle toch een beetje suf hoor op het heel behoorlijke einde na dan. Zeker het middengedeelte kende zwakke momenten: de twee overvallers in de boerderij continu met hun pistolen in de hand en een komen en gaan van personen bij die boerderij, maar die ouwe knar ondernam maar telkens geen vluchtpoging.

Die mugshot-scene was inderdaad wel weer geweldig gevonden . Daarin zie je toch de lollige hand van regisseur Fred F. Sears. Diezelfde gast zou twee jaar later verantwoordelijk zijn voor de beste slechtste film allertijden: http://www.moviemeter.nl/film/18733

Teen-Age Crime Wave is weliswaar een van de betere MST3K-films, maar tot nu toe vind ik Sadko (The Magic Voyage of Sinbad) de beste.

avatar van otherfool
The Giant Claw staat bij deze genoteerd op m'n must see