Tangents (1994)

Alternatieve titel: Time Chasers

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door David Giancola
met Matthew Bruch, Bonnie Pritchard en Peter Harrington

Met behulp van een afgedankt vliegtuig en een C-64 slaagt Nick erin een tijdmachine te bouwen. Hij verkoopt zijn uitvinding aan de multinational Gen-Corp, maar ontdekt te laat dat de baas van het bedrijf de machine wil misbruiken om de toekomst en het verleden in zijn voordeel te manipuleren.

avatar van otherfool
Regisseur Giancola wist op 20-jarige leeftijd met z'n eigen productiebedrijfje 150.000 dollar bij mekaar te sprokkelen om dit werkje te maken; chapeau daarvoor.

Helaas niet voor de film, want die is echt fenomenabel slecht. Het budget is gestoken in een enkele aardige vliegtuigcrash en een uitgerekte scene in de tijd van de Amerikaanse burgeroorlog, duidelijk niet in de cast (wat een klojo die hoofdrolspeler) of een deugdelijk script.

De film maakt van het hele tijdreizen-verhaal een zootje, en ook visueel ziet het er niet uit, met EGA-effecten en lamlendige toetsenborden. Destijds een enorme flop, tot de film door de uitzending in het MST3K theater alsnog in de zwarte cijfers kwam.

1*.

avatar van Totoro