The Crawling Hand (1963)

Alternatieve titels: Don't Cry Wolf | The Creeping Hand

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Herbert L. Strock
met Peter Breck, Kent Taylor en Rod Lauren

Tijdens een vreselijk ongeluk met een ruimtecapsule, raakt één van de astronauten gewond en stort de capsule op aarde neer. Niemand overleeft de ramp, maar een jongeman vindt tussen de wrakstukken de arm van één van de astronauten. Er lijkt echter iets niet pluis te zijn, want de jongen raakt helemaal bezeten door de afgehakte arm, die blijkbaar een vreemde aantrekkingskracht op hem uitoefent.

avatar van otherfool
Brr... zeer saai na het behoorlijke openingskwartier. Het acteerwerk viel mee voor een dergelijke film, al het andere niet. Met name het tempo is ondraaglijk.

Troep. 1*.

avatar van Vinokourov
Vlot en best is wel anders ja. Veel dialogen en het is afwachten op enige vorm van actie. Typisch dus een niemendalletje deze film, alleen The Crawling Hand zelf is wel geinig, maar ook niet heel bijzonder.

Saillant detail: deels geschreven door Joseph Cranston - verder betrokken bij Trauma (1962) en Ted V. Mikels' The Corpse Grinders. Hij is de pa van Bryan 'Walter White' Cranston. Op IMDB bestaat hij twee keer: ook als Joe Cranston - acteur bij series en regisseur van The Big Turnaround (1988), met Ernest Borgnine en... Bryan Cranston.

Bron: Kevin Pollak's Chat Show, met gast... Bryan Cranston - boeiend!

avatar van mrklm
Bela Lugosi moest in Bride of the Atom vechten met een rubberen octopus. Het resultaat was ongeveer net zo huiveringwekkend als in deze film, waarin een aantal mensen het opnemen tegen een op hol geslagen arm, het enige 'levende' restant van astronauten die neerstortten met hun ruimtecapsule. Zou Oliver Stone deze film gezien hebben voor hij begon aan The Hand? Die film is in ieder geval in alle opzichten aanzienlijk beter, al is dat an sich geen grote prestatie in deze dwaze SF-horrorfilm.