Wildgroei (1994)

Alternatieve titel: It Will Never Be Spring

Nederland

geregisseerd door Frouke Fokkema
met Thom Hoffman, Hilde van Mieghem en Ellen ten Damme

Speelfilm over ingewikkelde liefdesverhouding tussen een uitgever en een schrijfster. Ondanks hun sterke fysieke aantrekkingskracht kunnen de geliefden elkaar slechts blijven boeien met emotioneel uitputtende machtsspelletjes. Een ontmoeting tussen de uitgever en het jongere zusje van de schrijfster dreigt de onstuimige relatie te ontsporen.

neo (crew)
Uitstekende muziek van Soundpalette. Het drama overtuigde echter niet helemaal. Hoffman is wel aardig. Iemand een idee waar deze film is opgenomen, op welke locaties?

avatar van narva77
Bedoel je dat mooie landhuis aan de rivier? Dat is nl. de enige locatie die ik me nog kan herinneren.

avatar van narva77
Neo, volgens mij speelde deze film zich af in de Betuwe en is hij daar ook opgenomen. Ik heb het ergens gelezen, toen hij een keer op TV kwam. In de TV-gids of tijdens de aftiteling van de film, dat weet ik niet meer.

Dat grote huis lag aan een rivier, en die rivier was volgens mij NIET één van de grote vaarwegen, volgens mij was dat een kleinere rivier. Dus niet de Waal, de Maas of de Rijn.
Ikzelf denk eerder aan de rivier de Linge, die dwars door de Betuwe stroomt. Ga er maar vanuit dat het zich afspeelt, en dat het is opgenomen ergens ruwweg in de buurt van Leerdam, Gorinchem of Tiel....

neo (crew)
Dank voor de info. Had de film eerst op video, maar heb die toen weggegeven.

neo schreef:

Het kasteel ligt in Heukelum vlak achter het riviertje de Linge vlakbij Leerdam,De grote rivier die je ziet is de Waal en de grote brug is de brug over de Waal vlakbij Zaltbommel.

robertus65
Erg vervelende film, ik hou hier totaal niet van. Mijn verwachtingen waren weer eens niet uitgekomen.