• 8.671.451 stemmen

Alternatieve titel: It Will Never Be Spring

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Frouke Fokkema

Met onder meer: Thom Hoffman, Hilde Van Mieghem en Ellen ten Damme

IMDb beoordeling: 5,5 (68)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 14 april 1994

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Wildgroei

Speelfilm over ingewikkelde liefdesverhouding tussen een uitgever en een schrijfster. Ondanks hun sterke fysieke aantrekkingskracht kunnen de geliefden elkaar slechts blijven boeien met emotioneel uitputtende machtsspelletjes. Een ontmoeting tussen de uitgever en het jongere zusje van de schrijfster dreigt de onstuimige relatie te ontsporen.

Maro/Lin's Sister

Detief / boatman

Mien / hotelier

Johanna / hotelier

Duvekot/Boatman

Casanas/Publisher

avatar van neo

neo

Uitstekende muziek van Soundpalette. Het drama overtuigde echter niet helemaal. Hoffman is wel aardig. Iemand een idee waar deze film is opgenomen, op welke locaties?

avatar van narva77

narva77 (crew films)

• 12091 berichten

Bedoel je dat mooie landhuis aan de rivier? Dat is nl. de enige locatie die ik me nog kan herinneren.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

• 12091 berichten

Neo, volgens mij speelde deze film zich af in de Betuwe en is hij daar ook opgenomen. Ik heb het ergens gelezen, toen hij een keer op TV kwam. In de TV-gids of tijdens de aftiteling van de film, dat weet ik niet meer.

Dat grote huis lag aan een rivier, en die rivier was volgens mij NIET één van de grote vaarwegen, volgens mij was dat een kleinere rivier. Dus niet de Waal, de Maas of de Rijn.

Ikzelf denk eerder aan de rivier de Linge, die dwars door de Betuwe stroomt. Ga er maar vanuit dat het zich afspeelt, en dat het is opgenomen ergens ruwweg in de buurt van Leerdam, Gorinchem of Tiel....

avatar van neo

neo

Dank voor de info. Had de film eerst op video, maar heb die toen weggegeven.

avatar van Nouveauart

Nouveauart

neo schreef:

Het kasteel ligt in Heukelum vlak achter het riviertje de Linge vlakbij Leerdam,De grote rivier die je ziet is de Waal en de grote brug is de brug over de Waal vlakbij Zaltbommel.

avatar van robertus65

robertus65

Erg vervelende film, ik hou hier totaal niet van. Mijn verwachtingen waren weer eens niet uitgekomen.

avatar van Fransman

Fransman

• 2006 stemmen

Nou, ik kon wel met robertus65 meevoelen. Een soort pseudo-diepzinnigheid die ik op tweederde van de film knap vermoeiend begon te vinden. Ik zag het al bij de eerste scènes, dit wordt niks. Onnatuurlijke dialogen en de verstaanbaarheid laat te wensen over. Maar de opnamen van de Linge en de Betuwe zijn prachtig en het acteerwerk is niet onverdienstelijk, al had ik het gevoel dat Thom Hoffman eigenlijk geen idee had wat hij nou precies met deze rol aan moest. Met het filmwerk van Frouke Fokkema is het ook nooit wat geworden.

Alleen om Ellen ten Damme in dat rokje op de cover lijkt het me al de moeite waard.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 2092 berichten

Verbazingwekkend snel verouderde film, die erg geforceerd overkomt. Het is verfilmt toneel in een nogal slechte uitvoeringen. Pretentieus en vermoeiend.

Ik verbaasde me eerlijk gezegd dat Ellen ten Damme hierin zat. Zij was zo ongeveer het enige lichtpunt.

Zwakke film.