Bastille (1984)

Nederland

geregisseerd door Rudolf van den Berg
met Derek de Lint, Geert de Jong en Evelyne Dress

Heeft de mens geschiedenis en als hij die al heeft, waaruit bestaat die dan? Met dergelijke vragen worstelt historicus Paul de Wit, die zijn eigen joodse verleden heeft weggedrukt. Zijn familie werd in Duitsland vermoord. Als hij de foto’s bekijkt die hij van zijn vriendin Pauline op het Parijse Place de la Bastille heeft gemaakt, ziet hij tot zijn schrik dat naast Pauline iemand staat die sprekend op hem lijkt: een dubbelganger die wel eens zijn dood gewaande tweelingbroer kan zijn. Het vinden van deze man wordt de drijfveer van Pauls leven.

avatar van Sjan
Is deze film gebaseerd op het boek 'la place de la bastille' van Leon de Winter? Het boek was iig erg mooi.

kappeuter (moderator)
Klik op IMDb link..... ja dus!

Voor wie hem altijd al heeft willen zien:

Zaterdag 12 december 22.00 uur | Zaal K2 (Kriteron, Amsterdam)
Met na afloop Q & A met de regisseur.

Welkom bij het Joods Film Festival - joodsfilmfestival.nl