Newsbreak (2000)

Actie

geregisseerd door Serge Rodnunsky
met Michael Rooker, Judge Reinhold en Robert Culp

John McNamara werkt als journalist bij een sensatiekrant. Zijn arrogante en roekeloze werkwijze heeft hem in de problemen gebracht en kost hem wellicht binnenkort zijn baan. Wanneer een collega van hem vermist wordt gaat John op onderzoek uit en komt hij in een web van intriges en corruptie terecht die hem in conflict doet raken met zijn vader (die rechter is) en de politiek.

avatar van BoordAppel
Redelijke film. Het stelt allemaal niet zo erg veel voor maar het is goed te bekijken. Het verhaaltje is best aardig en af en toe spannend. Michael Rooker speelt zijn rol erg goed.

Wel grappig trouwens: voor deze film kwam A Shred of Evidence met Louis Gossett Jr. die de stem van de Vortigaunt doet in Half-Life 2. In deze film speelt Robert Culp mee: Dr. Breen in Half-Life. Wel grappig om die eens in een film te zien. Het duurde ook even maar uiteindelijk herkende ik hem aan zijn stem.