The Way of All Flesh (1927)

Alternatieve titel: Vader

1 stem

geregisseerd door Victor Fleming
met Emil Jannings, Phyllis Haver en Belle Bennett

Augustus Schiller is een tevreden echtgenoot en een vader van zes kinderen die als kassier voor de Germania Bank werkt. Hij wordt naar Chicago gestuurd met enkele effecten van de bank. Tijdens de treinrit wordt hij verleid door Mayme, een kleine oplichter. Hij heeft met haar een wilde nacht. Wanneer hij in een aftands hotel ontwaakt, realiseert hij dat zij er met de effecten vandoor is gegaan. Terwijl hij naar haar op zoek gaat, wordt hij door een zakkenroller aangevallen die hem zijn kostbaarheden ontfutselt. Er ontstaat een worsteling waarbij de zakkenroller voor de trein valt en overlijdt. Een paar dagen later leest Schiller in de krant het bericht dat de zakenroller voor Schiller wordt aangezien. Oftewel; officieel bestaat hij niet meer. Om zijn familie niet te schande te zijn, leeft hij incognito verder.

Emil Jannings is de enige Oscar winnaar waarvan de film verloren is gegaan, lees ik op imdb.
Mooie karakteristieke poster met Nederlandse titel.

avatar van streeter
Dus deze film bestaat niet meer?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
vaporware, zeg maar

raar idee zeg...

Nou, misschien kan ik het beter omschrijven met: ze zijn 'm kwijt...
Kan best dat 'ie nog eens opduikt in een stoffig archief.

Dat worden niet veel stemmen dan

Stinissen eat your heart out!

streeter schreef:

Dus deze film bestaat niet meer?

Net zoals 85% van alle geluidloze films, helaas. Er zijn nog wel depots waar ladingen films opgeslagen liggen (met name in Oost-Europa en Azie, waarheen de films na Amerikaanse release werden verscheept), maar het kost tijd en geld om uit te zoeken of daar beroemde 'verloren' films tussen liggen. En dus is er een goede kans dat de meeste vergaan zijn voordat ze gevonden zijn. Zie ook de documentaire The Race to Save a 100 Years; draait nog wel eens op TCM (voor wie dat ontvangt).

avatar van Bas17
8 1/2 minuut van de film is wel teruggehaald.

avatar van Onslaught
Erg zonde! Hopelijk komt het nog boven water, maar de kwaliteit zal wel verschikkelijk verslecht zijn. Niks blijft zoals het is..