Uncle Tom's Cabin (1987)

geregisseerd door Stan Lathan
met Avery Brooks, Bruce Dern en Samuel L. Jackson

1852. Tom is een neger-slaaf die kan lezen en schrijven. Zijn meester moet hem verkopen met een kleine jongen. Diens moeder gaat er echter mee vandoor over de rivier. Tom treft een goed gezin en leert later de verschrikkingen van een meester met een zweep. Het thuisfront probeert hem terug te kopen.

avatar van Smaling
Weet iemand of deze film ooit op dvd is uitgebracht.?
En zo ja, waar ik die dan kan kopen.?

avatar van Querelle
Enige versie die ik van dit verhaal heb gezien.
Het is al een tijdje geleden, maar ik kan me de rol van Edward Woodward nog goed herinneren. Een behoorlijk intens acteur eigenlijk, en dan in zo'n hele wrede rol... br.

Nee De Filmis nog Nooit op de DVD uitgebracht wel 1x op de TV geweest Wie heeft de Fim op VHS band?

Th.H.Kelder schreef:

Weet je toevallig nog welke omroep deze film had uitgezonden.>?

avatar van jumpstylemovie
Dit was me een filmpje wel. Ontzettend simpel en alleen te doen door de vele grappen die je er ondertussen over kon maken. (Bassischoolstijl)

Ik Heb de Film nu op DVD en Gedigitaliseerd

jumpstylemovie schreef: