Sawdust Tales (1997)

Alternatieve titel: Usta Beni Öldürsene

Turkije / Duitsland / Hongarije

geregisseerd door Baris Pirhasan
met Hugh O'Conor, Haluk Bilginer en Meltem Cumbul

Sawdust Tales vertelt over verbondenheid en conflicten van twee circusgoochelaars in een land waar oorlog heerst. Ze zijn vader en zoon, maar ook meester en leerling op gebied van goochelen. De oude en wijze meester past met liefde op zijn leerling maar het wordt allemaal erger als de leerling verliefd wordt op een circus-zeemeermin.

avatar van Anatolia
Eén van de beste Turkse films die ik tot nog toe heb gezien. Tuncel Kurtiz en Haluk Bilginer doen de fout om de irritante en overbodige Meltem Cumbul in de film mee te laten spelen, vergeten.
Aanrader voor liefhebbers van bizarre romantiek...