Zui Ai (1986)

Alternatieve titel: Passion

Hongkong

geregisseerd door Sylvia Chang
met Cora Miao, Sylvia Chang en George Lam

Twee vrouwen, beide weduwe, ontmoeten elkaar tijdens een lunch waar ze herinneringen ophalen aan hun lange vriendschap en hun huwelijken. Beide representeren twee uitersten van de Chinese vrouw. Ming is traditioneel, gehoorzaam en huiselijk. Wendy is creatief, vrijdenkend en onafhankelijk. In flashbacks wordt de romantische driehoeksverhouding onthult die hun vriendschap bijna vernietigde. Beiden hielden namelijk van dezelfde man, die uiteindelijk gedwongen werd te kiezen tussen het volgen van zijn hart of voor een leven binnen de veilige muren van de "middle-class".