• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.487 stemmen

Tasten in het Duister (1996)

Drama / Familie | 180 minuten (miniserie) / 120 minuten (filmversie)

Genre: Drama / Familie

Speelduur: 180 minuten (miniserie) / 120 minuten (filmversie)

Alternatieve titel: De Kerstroos

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Stephan Brenninkmeijer

Met onder meer: Cynthia Abma, Michael van Buuren en Hidde Maas

IMDb beoordeling: 8,3 (48)

Plot Tasten in het Duister

De 23-jarige persfotografe Nora ten Have krijgt na het fotograferen van een ongeval angstdromen over een brandend auto-wrak. Bijgestaan door een collega ontdekt ze dat haar moeder, haar zusje en haar broertje twintig jaar geleden bij een auto-ongeluk om het leven kwamen. Nora's vader liet zijn dochtertje achter bij het echtpaar Ten Have en vertrok om nooit meer terug te keren. Stukje bij beetje weet Nora haar eigen verleden en dat van haar verwanten te reconstrueren. Maar waarom heeft haar vader haar zomaar in de steek gelaten? Verbitterd en vol verwijten gaat Nora hem zoeken in de Ardennen.

avatar van Stephan

Stephan

bol.com

Hoewel dit de 2 hrs. filmversie is. De serie is nooit op DVD uitgekomen.

avatar van INTJ

INTJ

Triest. Maar is ie de moeite waard, de filmversie? Als ik even teruglees zou jij dit moeten weten

avatar van Stephan

Stephan

Als je het boek mooi vond zal de film je zeker bevallen. Het boek is overigens geschreven ná de film dus het zal een feest van herkenning zijn

avatar van INTJ

INTJ

Goed. Bestelling opgegeven! Ik zal je vertellen wat ik ervan vond.