Audrey's Rain (2003)

Drama / Familie

geregisseerd door Sam Pillsbury
met Jean Smart, Richard Gilliland en Carol Kane

Audrey neemt de zorg voor haar nichtje Charlotte, neefje Tye en haar emotioneel labiele zus Marguerite over nadat haar zus Bess zelfmoord heeft gepleegd. Haar beste vriendin Missy probeert plezier in haar leven terug te brengen, maar de terugkomst van Audrey's jeugdliefde Terry werkt averechts. Ze kan niets positiefs uit haar verleden halen, is bang voor herinneringen en ziet Terry dus slechts als een pijnlijke herinnering aan het verleden.

avatar van eavymetal
De film is een mooi drama waarin voor mij totaal onbekende actrices en acteurs de hoofdrollen voor hun rekening hebben genomen.

De regie van Sam Pillsbury is mooi en verzorgd, en je kan aan alles zien dat Kyle Clark en Kevin Bocarde veel zorg aan de productie hebben besteed, maar het is tóch de filmmuziek van Steve Edwards die wat mij betreft de hoofdprijs in de wacht sleept, en dat alleen al is voor mij de reden waarom ik de film met drie en een halve ster heb beloond.

avatar van Boenga
Ongetwijfeld hebben een heleboel mensen hun uiterste best gedaan om hier iets leuks van te maken. Omwille van hun inzet geef ik toch 1*. Maar het verhaal was zo onwaarschijnlijk saai, de dialogen zo leeg, dat het een nachtmerrie was om er naar te kijken.
'Feelgoed movie' staat op de hoes, maar ik ben de dvd toch maar bij m'n kleine collectie horrorfilms gaan zetten...