Pocahontas: The Legend (1995)

Drama / Actie

geregisseerd door Danièle J. Suissa
met Sandrine Holt, Miles O'Keeffe en Tony Goldwyn

De Engelsen komen de Nieuwe Wereld ontdekken en inrichten. Ze ontmoeten echter de oorspronkelijke bewoners van deze nieuwe wereld, en deze Indianen zijn zeer nieuwsgierig naar hun vuurwapens en vreemde gebruiken. John Smith, een van de Engelsmannen, wordt gevangengenomen door de Indianen, en staat op het punt ter dood veroordeeld te worden. Dit wordt tegengehouden door Prinses Pocahontas, dochter van het stamhoofd, die zich opwerpt als verantwoordelijke voor Smith. Smith leert de gebruiken en het geloof van de Indianen kennen, en naarmate hij meer tijd met ze doorbrengt, begint hij zich te realiseren dat de Europeanen wellicht niet geschikt zijn voor deze "Nieuwe Wereld".

film_kaza
de gespeelde versie van pocahontas...
evengoed als de anderen, toch geef ik hem 3 sterren inplaats van 3,5. ik had zo mijn twijfels.

mooi in beeld gebracht.