Lebenspornografie (2003)

Alternatieve titel: Life Pornography

Duitsland / Nederland

geregisseerd door Edwin Brienen
met Esther Eva Verkaaik, Eva Dorrepaal en Tom de Ket

Een groep Amsterdamse kunstenaars (die niet meer in hun carrière geloven) vertrekt naar Berlijn, op zoek naar erkenning en geluk. Aldaar zet men een seksshow op waar niemand naar wil komen kijken. De groep vlucht in excessieve drank- en seksorgieën, maar de kunstenaars ontdekken al snel dat geluk niet voor iedereen hetzelfde is.

robertus65
Weer een meesterlijk wanprodukt van Brienen.

weer een wanstaltig meesterwerk van Brienen

Ja, wat moet je hier van zeggen. Ergens intrigeerde het me wel. Vond het ook geen onnodig lange zit. Zaten wel aardige beelden in. Er is zelfs een verhaal dat wel te volgen is. Maar wat je er mee moet en wat Brienen nou precies wil met zo'n film, ik weet het niet.
Dat begrip levenspornografie valt ook wel in andere Europese en Amerikaanse films terug te vinden, maar blijft toch lastig te duiden. Die zoeken het meestal in uiterst extreme en schokkende beelden. Maar zover gaat Brienen hier niet. Al met al toch geen voldoende. Al zie ik graag experimenterende filmmakers.