The Apocalypse Watch (1997)

Alternatieve titel: Robert Ludlum's The Apocalypse Watch

Thriller / Drama
240 minuten / 168 minuten (dvd-versie)

geregisseerd door Kevin Connor
met Patrick Bergin, Virginia Madsen en John Shea

Topspion Harry Latham heeft een uiterst geheime opdracht: het binnendringen in de Brüderschaft-vallei. Deze enclave in de Hausruck Alpen is de schuilplaats van duizenden neonazi's met maar één doel: het stichten van het Vierde Rijk. Latham belandt in de klauwen van deze fascistische beweging en wordt gedwongen een hersenoperatie te ondergaan. De Brüderschaft heeft nu een machtig wapen in handen: Harry Latham zelf...

avatar van pascal83
Naar het gelijknamige boek van Robert Ludlum; inderdaad de schrijver van de Bourne verhalen waarvan er twee verfilmd zijn (Bourne Identity en Bourne Supremacy).

Diesel
Ludlum schreef ook The Osterman Weekend en The Holcroft Covenant..

TOW is erg matig verfilmd..

Diesel
De poster doet me denken aan die van The Siege.

avatar van T37king
Te Lang

Mislukte poging na het boek van ludlum en het ziet er erg gedateerd uit enigste pluspunt is de nog vrij jonge Virginia Madsen .

Interessant verhaal, maar zo slecht uitgewerkt en geacteerd. Tenenkrommend. Virginia Madsen redt de film nog enigzins..

avatar van knusse stoel
Wel wat vreemd, een hoge score en slechte verhalen over de film. Komend weekend maar eens zien wie gelijk heeft.

Komt amateuristisch (en gedateerd) over. De eerste 5 minuten zijn voldoende om een indruk te krijgen. Het plot is niet interessant:
wanneer de nazi's en world domination weer uit de kast getrokken worden, dan is er toch sprake van een gebrek aan inspiratie.

avatar van Robertdeniro
Boek van Ludlum heel goed. Deze film is niet best, komt vaak gekunsteld over. Uit nostalgische overwegingen uitgekeken, maar het viel niet mee. Ben het volledig met @yesplease hieronder eens.