The Climb (2002)

Actie / Avontuur

geregisseerd door John Schmidt
met Jason Winston George, Ned Vaughn en Dabney Coleman

Twee soloklimmers. Twee karakters. Een reddingsactie. Om de ultieme top te bereiken zien twee eersteklas alpinisten zich gedwongen een team te vormen. Williams daagt de verstandige Harris uit. Harris speelt altijd op safe en legt zijn leven nooit in de waagschaal. Haat versus liefde. Trots tegenover principes. Twee tegenpolen maken zich op voor een tocht door het Chileense Andes-gebergte. Een tocht die uitmondt in een beproeving op het gebied van wilskracht, karakter en opoffering en die beide mannen voorbij hun grenzen brengt.

preek, preek preek, preek. Een echte film voor of na een bijbelstudie voor mijn persoonlijk een 1 dus 0.5 *

Voor de EO een 5 voor mij een 1

avatar van Pierre1
stinissen schreef:

Ik zie echter 1* staan stinissen

film ZEER voorspelbaar 1.0 echt gaap

P.G.
zodra het onderwerp christelijk in een film is wordt die meteen afgekraakt, zwak hoor.

Mmmm... filmisch en verhaaltechnisch 1*, maar drie punten erbij voor de boodschap

Vond het een leuke en goeie film, tuurlijk zijn er al meer films zoals deze.
Maar vond het een leuk verhaal! 5!

Over het algemeen wel een vermakelijke film, al verveelt hij af en toe wel, vooral het gedeelte voor DE klim.
Goed geacteerd door Jason Winston George
Matig geacteerd door Ned Vaughn.
Ik zou deze dvd absoluut niet hoeven hebben, maar ik kon hem kopen voor €0,33, dus toen heb ik hem natuurlijk wel genomen.

Redelijk filmpje. Heb me er wel bij vermaakt.

Vond het een mooie ontroerende film (de eerste keer dan), goed acteer werk van beide! 3,5 sterren!

avatar van bennyboy
best leuke film.soms wat saai maar tog heb ik me wel vermaakt.

KUT film veel te prekerig

Mooie film! Afgezien van Jason George, Ned Vaughn en Dabney Coleman, was het acteerwerk matig. Maar alleen al door de boodschap een hele geslaagde film!

avatar van KKOPPI
ik weet niet of het jullie is opgevallen maar je ziet op sommige momenten gewoon de microfoon boven in beeld in deze film...

ik vond het wel een mooie film.
die kan ik wel vaker bekijken

ik ben fries

het is een leuke film, raad hem aan bij andere mensen.

te veel mensen die, zodra ze erachter komen dat het een christelijke film is, meteen zeggen dat ie saai is oid.
Dit is gewoon een leuke film, geen topper maar zeker leuk om een x te kijken!

avatar van ibrahimovic9
ik vond de film slecht, ik dacht dat de film in 1980 was gemaakt, zo'n belabberde special effects

avatar van KKOPPI
ibrahimovic9 schreef:

dat zeg ik ook en je ziet soms de camera boven in beeld ongelooflijk.

kan zo zijn maar er zijn er wel 40.000 van verkocht in nederland

avatar van blurp194
Eendimensionaal verhaal, beelden zijn nepperig en/of hebben de microfoon in beeld, details van het klimmen kloppen van geen kant, weerbeelden in de bergen zijn bespottelijk... Oh en de boodschap had best wat subtieler verpakt mogen zijn, dat had de film echt ten goede gekomen - maar, de inhoud van de boodschap maakt het voor mij niet tot een goede film, vandaar heel weinig sterren.

Dit soort belachelijke films met een 'boodschap' is alleen maar mogelijk omdat er vanuit religieuze organisaties grote sommen geld in worden gestoken

Geen topfilm deze prent, maar toch redelijk goed.
Het is een mooi verhaal en de vertolkingen zijn redelijk.
Heb me niet verveeld bij het bekijken van deze film.