The Three Musketeers (1939)

Avontuur / Muziek

geregisseerd door Allan Dwan
met Dom Ameche, Gloria Stuart en The Ritz Brothers

In deze komische versie van Alaxandre Dumas' klassieke avonturenfilm wil D'Artagnan (Don Ameche) ten koste van alles zijn koningin dienen. De Ritz Brothers zijn de roekeloze compagnons van D'Artagnan. Op zijn weg naar Parijs trekt hij op met drie mannen waarvan hij aanneemt dat zij de Koningin's Musketiers zijn. Zij zijn slechts bedriegers die de kostuums 'geleend' hebben van de rechtmatige eigenaars. Gevieren raken zij al snel betrokken in een aantal avonturen.

Dit is met stip de versie die bij mij het langst is blijven hangen. De liedjes zijn suikerzoet (ik vermoed dat ze daarom zo goed blijven plakken, oink oink ) en de Ritz broertjes zijn hier geniaal. Nu dan toch maar op DVD gekocht, ook voor mijn kinderen, als vervanging voor het grijsgedraaide VHS-je, dat nu eindelijk met pensioen mag.