Little Richard (2000)

Biografie / Muziek

geregisseerd door Robert Townsend
met Leon, Jenifer Lewis en Carl Lumbly

Macon in Georgia, einde de jaren '30. Little Richard kent een bewogen jeugd. Op jonge leeftijd loopt hij weg van huis om zijn muzikale droom na te jagen. Hij slaagt in zijn opzet en schopt het in een mum van tijd van variété-artiest tot een gevierde rock 'n' roll-ster. Little Richard leidt ook het leven van een superster: drugs, orgieën en vriendjes zijn schering en inslag. Maar naarmate zijn succes almaar groeit, wordt hij de weelde en roem beu.

Waar kan ik deze film bestellen?

avatar van Drs. DAJA
Waarschijnlijk is Little Richard de slechtste biopic die ik heb mogen aanschouwen. Het begint al met de opening waarop Little Richard een optreden geeft wat voor live muziek moet doorgaan waarbij we onmiskenbaar te maken hebben met de studio-opname en waarbij onze hoofdrolspeler niet schijnt door te hebben dat je voor geloofwaardig live playbacken in de microfoon moet zingen. De film schuwt geen enkel cliché, ik heb zelden zo'n slechte acteurs mise-en-scene gezien (niveau Twillight) en als er maar iets is wat emotioneel zou moeten worden overgebracht begint onze soundtrack componist als een gek op zijn keyboardje te rammen. Troep, pulp, lekker laten liggen en hopen dat Little Richard's verhaal ooit eens goed verteld wordt.