Een Goed Leven (2015)

Alternatieve titels: One Night Stand X: Een Goed Leven | Een Goed Leven met een Gelukkig Einde

Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Aaron Rookus
met Ariane Schluter, Jonas Smulders en Olga Louzgina

Helen (53) is een weduwe die van de ene op de andere dag financieel aan de grond zit. Joeri (23) is een laconieke student die zijn wilde en luxueuze levensstijl bekostigt door als escort te werken. De twee verloren zielen vinden troost en relativering bij elkaar en komen er achter komen dat ze zichzelf al lang geleden ergens kwijt zijn geraakt.

Tv-film onderdeel van de nieuwe reeks One Night Stand films.

avatar van mjk87
Wel geinig, vooral het idee dan waaruit de plot voortkomt, maar nogal mager uitgewerkt. Het zijn vooral de typetjes die Schluter en Smulders spelen die de film opbreken. Schluter is een rijkeluisvrouw ja, maar ze krijgt dan ook de opdracht nog te praten over het strand van Mongolië. Sorry, dat gaat me te over. Daarnaast is de rol van Smulders gewoon minder interessant en beide verhaallijnen zijn te veel voor 50 minuten dus worden maar half uitgewerkt. Had alleen voor die van Schluter gekozen en je had een betere film kunnen hebben.

Wel een fijn stijltje waarin is geschoten en de muziek is aardig. Verder vraag ik me af of de regisseur wel wist hoe hij de boel moest eindigen. Dit is een sfeerportret ja waar niet echt een eind aan hoeft te zitten, maar het was nu nogal afgeraffeld. Al was het laatste shot met die muziek erbij wel mooi. 2,5*.