Das Amulett des Todes (1975)

Alternatieve titel: Cold Blood

West-Duitsland
Thriller

geregisseerd door Ralf Gregan en Günter Vaessen
met Rutger Hauer, Vera Tschechowa en Horst Frank

De afvallige smokkelaar Blondi wordt door zijn drie kompanen ontvoerd. Het trio ontvoert ook de ooggetuige Corinna. Het lukt Blondi en Corinna te vluchten en er ontstaat een romance tussen de twee.

avatar van Richard1189
Eindelijk in 1998 op de Duitse zender kunnen zien. De aanwezigheid van Rutger Hauer was de kijkprikkel en hij was het waard (film en Rutger) om naar te kijken. Spannend.

avatar van xangadix
Spannend..? De jaren zeventig sfeer die de film uitademt is aardig, maar voor de rest heb ik hem echt met moeite uitgezeten.

avatar van Quentin
Er komt een Nederlandse dvd aan.

avatar van niethie
Ooit eens op video gekocht en gezien omdat Hauer erin meedeed. Vond het helaas niet meer dan een standaard gansterfilmpje. Ondanks dat toch best leuk om eens gezien te hebben.

2,5 sterren