The Sandman (1995)

Horror

geregisseerd door J.R. Bookwalter
met A.J. Richards, James Viront en Rita Gutowski

Als een paar mensen een afschuwelijke dood sterven terwijl ze slapen besluit een schrijver het te onderzoeken en doet een lugubere ontdekking.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Is deze in Nederland uitgebracht?

avatar van Anatolia
Raar dat zo weinig mensen deze film hebben gezien. Is toch cult, dacht ik?

Is het niet zo dat deze film werd geparodieerd in een Halloween-special van The Simpsons?

avatar van bioscoopzaal
Anatolia schreef:

Welke aflevering precies? Ik kan me het moment zo gauw niet voor de geest halen.

DThuis
Wat een klotefilm zeg... Hetzelfde niveau als Carnage : The Legend Of Quiltface

avatar van jeroentjuhhhhh
Och, die Bookwalter... Het mannetje van alles. Als regisseur (dit is nu de vierde die ik van hem heb gezien, waarvan Dead Next Door met afstand de beste blijft met 4*) niet heel bijzonder, maar altijd belangrijk geweest als o.a editor, schrijver en producent van vele DeCoteau films en later via Charles Band voor Full Moon features. En of Sandman echt als cult geldt, dat weet ik nog zo net niet... Leuk is 'ie wel!

In deze no-budget SOV (Shot on Video) volgen we de met Tarzan-esque lokken gezegende schrijver Gary (in de ondertiteling beter bekend als Garry) die, zoals het een schrijver in een horrorfilm betaamd, er niet helemaal meer uitkomt. Wanneer hij zijn erotische verhaal op de antieke PC intikt, probeert hij een ander woord voor 'penis' te vinden via de ingebouwde zoekfunctie. Wanneer er geen resultaten zijn en Gar(r)y zichtbaar geïrriteerd raakt, begint de computer ook nog eens kuren te vertonen. Waarna de legendarische vertaling volgt op: ''You piece of shit computer. I still have six more pages to do with you'' namelijk: ''Wacht jij is even rotding. Ik ga penis seks met jou doen''.

Gary krijgt plots bezoek van een lang vergeten punk-rock / stoner neefje (hoe dan?) die zich vervolgens thuis maakt op de bank, daar ongevraagd verblijft en zijn dagen doorbrengt met ongegeneerd porno kijken en z'n ''stuff'' rookt met een groep vrienden. Ondertussen sterven links en rechts mensen op het troosteloze trailerpark waar dit zich allemaal afspeelt en zien we in enkele zwart-witte droomscenes hoe de Sandman zijn slachtoffers in hun slaap pakt. Een onverslaanbare bovennatuurlijke killer. Behalve als je een zaklamp op 'm schijnt. Flawless schrijfwerk van Bookwalter.