Het Afscheid (1966)

Alternatieve titel: Les Adieux

België / Nederland

geregisseerd door Roland Verhavert
met Petra Laseur, Senne Rouffaer en Julien Schoenaerts

Een schip ligt in de haven. Het wordt door de regering geconsigneerd, de bemanning moet zich elke morgen opnieuw melden. Voor één van de bemanningsleden, de marconist Pierre Wesselmans, betekent het dat hij iedere avond naar huis kan, naar zijn vrouw Laure, van wie hij de volgende morgen weer afscheid neemt. De steward Jessen woont te ver van de haven om iedere dag naar de vrouw te gaan van wie hij houdt. Pierre voelt zich op een of andere manier verantwoordelijk voor Jessen.

FisherKing
Volgens Erik van Looy een van de beste Vlaamse films.
Eigenlijk te lang geleden gezien.

Gelukkig komt ie nu uit op DVD. Wel wachten tot 21 February 2005.

Nog een dik jaar dus

avatar van Quentin
Dik jaar? eerder een half jaar(tje)

robertus65
Zeer vervelende film vind ik, er gebeurt vrijwel niets en men zit maar te zitten en te praten over wachten. Niks echt een opwindend thema om een film over te maken. Derhalve geen aanrader. Het meest opvallendste is de aanwezigheid van de Nederlandse Petra Laseur, hier nog erg jong.