Citizen Cohn (1992)

geregisseerd door Frank Pierson
met James Woods, Joe Don Baker en Joseph Bologna

Film over Roy Marcus Cohn, een man die veel macht had in de tijd van senator Joseph McCarthy tijdens de rode dreiging van de jaren 50 en overleed aan aids.

Lijkt me een erg interessante film, met James Woods nota bene .

neo (crew)
idd kos. Woods is gewoon een geweldige acteur! Maar of naast zijn acteerprestatie de film nog te moeite waard is...

avatar van Jordy
He neo een verhaaltje hoeft niet per se 1 zin te zijn hoor

neo (crew)
Ik dacht dat is makkelijker voor de sms dienst

avatar van titan
Dit lijkt me een interessante film, omdat de Amerikaanse politiek van vandaag de dag veel weg heeft van die van de jaren '50. Toen heerste ook het principe "wie niet voor ons is, is tegen ons".

Denk maar aan de boycot die diverse acteurs (o.a. Bogart) en regisseurs toen aan hun broek kregen en vergelijk dat maar eens met hoe bijvoorbeeld Michael Moore en the Dixie chicks momenteel bejegend worden.

neo (crew)
Als je een film zoekt over de filmindustrie die in de problemen kwam door McCarthy is Guilty By Suspicion met De Niro een aanrader.

avatar van titan
Bedankt voor de tip!

Verder is er nog The front over die periode en Laissez-Passer snijdt een vergelijkbaar onderwerp aan.

Ik heb zo'n vermoeden dat Joe Don Baker een rechtse bal speelt

edit: ik zie net op IMDB dat hij McCarthy himself vertolkt