Golden Girl (1951)

Muziek

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Mitzi Gaynor, Dale Robertson en Dennis Day

1863. De Amerikaanse Burgeroorlog is in volle gang. De vurige tiener Lotta Crabtree is dolblij als de beroemde artiest Lola Montez haar thuisstadje Rabbit Creek bezoekt. Zij droomt er ook van zangeres te worden, maar haar ouders, die een pension runnen, zijn het hier niet helemaal mee eens. Als een kostganger een spelletje roulette wint van Lotta's vader, verliest deze al zijn geld en het pension. Hierop besluit Lotta te gaan optreden als zangeres om geld te verdienen. Dit is het begin van een succesvolle carrière die haar en haar familie door heel Amerika leidt.