Tribute (1980)

Canada
Komedie / Drama

geregisseerd door Bob Clark (I)
met Jack Lemmon, Robby Benson en Lee Remick

Een nietszeggende Broadway persagent, Scottie Templeton, ontdekt dat hij stervende is net op het moment als zijn zoon en en zijn ex-vrouw op bezoek komen.

Lemmon was een fantastische comedy-acteur, maar ontwikkelde zich ook tot iemand die drama aankon. 'Missing' was een erg goeie rol van hem.

Maar hij had soms een slechte smaak, of slechte adviseurs. 'Tribute' is een zwak toneelstuk met veel effectbejag. En Robbie Benton is/was een zeikerdje - in deze film om door de plee te trekken.

Eén van de slechtste films van Lemmon. Maar we vergeven het hem vanwege de vele uren plezier die hij ons bezorgd heeft. Of zoiets. Misschien had hij de rechten van het stuk, of verplichtingen, of geldnood. Je weet het soms niet.
Hij houdt mijn sympathie.