Heidi (1993)

Familie / Drama

geregisseerd door Michael Ray Rhodes
met Noley Thornton, Jason Robards en Jane Seymour

Heidi's nicht kan niet meer voor haar zorgen. Ze brengt het meisje naar haar grootvader(Opa 'Berg') die in de bergen woont. Hoewel Opa 'berg' een ouwe knorrepot is raakt hij toch erg gehecht aan het kleine meisje. Heidi ontdekt het dorp in de bergen waar haar grootvader een teruggetrokken leven leidt. Ze leert de herdersjongen 'Geitenpeter' kennen en raakt met hem bevriend. Plotseling staat haar tante Dete op de stoep en neemt haar mee naar Frankfurt.

Vreemd dat Noley Thornton die Heidi speelt hier boven niet wordt vernoemd.

avatar van YuLaw16
Een hartverwarmende film, pure jeugd sentiment 4/5

Heerlijke film. Prachtig om te zien. Meer dan de helft van de tijd moest ik huilen. en Ja ik jank snel bij film

avatar van Rianneke_Dan
Ik vind dit zo'n heerlijke film.

Vooral vroeger heb ik deze eindeloos gekeken, en nog vind ik hem erg leuk om te zien. Jammer dat hij alleen zo lang duurt dan zet je hem wat minder snel weer een keer op. Het begin vind ik altijd erg dreigend en vooral toen ik jong was vond ik dat erg spannend. Die oude opa was altijd zo'n engerd in het begin en als je hem dan eenmaal leert kennen is het een geweldige man vol gevoel. Noley Thornton zet een goede rol neer van Heidi, en heeft een hele aparte uitstraling. Ook de rol van Jane Seymour vind ik top, ze kwam vol overtuiging over als een vrouw van adel die geen greintje begrip had voor Heidi's situatie. Ook een sterkte omschakeling van het huisje in de bergen naar de grote dure villa in Frankfurt. Ik irriteerde me alleen altijd aan Klara, wat een zeikwijf was dat zeg. Maar goed dat was wel zoals haar personage hoorde te zijn en aangezien ik mij zo irriteerde deed ze het wel goed.

Einde vond ik een beetje langdradig, maar wel weer leuk om te zien dat het uiteindelijk toch allemaal goed komt, en dat Heidi bij haar opa blijft

Een leuke en hartverwarmende film!

5.0* (vanwege het jeugdsentiment)

avatar van d'nduff
Dit is de mooiste film die ik ooit heb gezien!

d'nduff schreef:
Dit is de mooiste film die ik ooit heb gezien!

Is ook gewoon een topper onder de vele heidi producties.

avatar van d'nduff
stinissen schreef:

Is ook gewoon een topper onder de vele heidi producties.

Ja, de mooiste film is een groot woord, maar ik bedoel het in het genre jeugdfilms.

avatar van m1701
Jeugd sentiment....
Heel erg leuke, lieve en ontroerende film.
Ook erg mooi voor kinderen. Hij deze film bijna grijsgedraaid....

avatar van 93.9
Mja leuk, maar na een tijdje weet je het wel en hoop je dat ie gauw afgeslopen is.
Beetje overschatte uitvoering, laten we eerlijk zijn dit verhaal kan beter op het witte doek gezet worden dan het geval is. Nu is het allemaal zo Disney, dus onecht..