Blind Date (1996)

Nederland

geregisseerd door Theo van Gogh
met Renée Fokker, Peer Mascini en Roeland Fernhout

Blind Date vertelt het verhaal van een man en een vrouw die worden geconfronteerd met de dood van hun driejarige dochter Annabel. Ze vechten met en tegen elkaar om dit immense verdriet te verwerken. Het overleden meisje observeert haar ouders vanuit het hiernamaals en geeft via een voice-over uiting aan haar onvrede met de huidige situatie. Maar heeft de kleine lieveling het recht om papa en mama nu nog lastig te vallen?

Dialogen van Kim van Kooten. Goed ! En die vondst van die voice-over van het kind is sterk.

Werkelijk een beklemmende film zeg! Ik had van te voren geen idee waar hij over zou gaan en langzaamaan kwam ik erachter... ik kreeg er een onbehaaglijk gevoel bij.

Geniale dialogen, mooie belichting, zeer goed passende achtergrondmuziek en een goeie prestatie van de twee hoofdrolspelers.

Het einde vond ik echt beklemmend... een echte aanrader! 4 sterren

avatar van Tara
Geweldige film. Ik ben gek op Renee Fokker, zij is zo vreselijk goed!
Helemaal top deze film

Erg goed. Vooral sterke Warmerdamiaanse dialogen... 3,5*

Verschrikkelijke poster, redelijke film.

het eerste half uur is sterk, erna is het voor mij niet meer de moeite geweest.

net als bij ''06'' waren mijn verwachtingen te hoog.... vond de film tegenvallen.

avatar van jordybeukeboom
Typische Theo van Gogh-film: hilarisch en plat, maar naar mate de film vordert helaas steeds meer een trage herhaling van zetten. Emoties opwekken doet deze film al helemaal niet.

Gelukkig nog net de moeite waard door enkele hilarisch, grappige scenes, zoals de scene van de agressieve vrouw waarbij Fokker tot tweemaal toe een glas rode wijn over Mascini heengooit. Pakweg de eerste helft van de film is eigenlijk een heel stuk sterker dan de tweede helft

2 sterren

robertus65
Zoveelste saaie kletsfilm van van Gogh. Waarom dit verfilmd is, is mij een raadsel. Je kunt er net zo goed een hoorspel van maken. Er gebeurt niks en er valt niks te zien.

avatar van SnakeDoc
Net deze film eens even bekeken.
Ik vond er kort gezegd helemaal niks aan.

Ergerde me sowieso al aan Peer Mascini.
Renée Fokker blijft wel een geniaal actrice.

Het verhaal was verder mager. Alles vrij eentonig en van hetzelfde.
Telkens dezelfde ruimte met dezelfde mensen.
Op een gegeven moment ga je je daar aan irriteren.

Ik kan er niet meer dan een anderhald van maken!

avatar van movie acteurs
Theo van Gogh is me een aparte. Dit had ik samen ooit eens gezien met "06". Ook die was absoluut niet goed of interessant. 06 kon ik me nog wel iets beter herinneren, maar beiden zijn gewoon verre van goed. Voor de rest is dit weer een saaie blabla film van meneer Van Gogh. 1,5.

avatar van Mescaline
De 2de fiilm die ik naast Interview van van Gogh gezien heb, en jammer genoeg kon deze film me niet echt raken.

De opzet is een leuk en volgens mij ook vrij origineel idee, maar de uitwerking is iets wat te vlak en blijft te lang voortborduren op aaneenhangende situaties zonder echt diepgang te krijgen.
Gelukkig was Renée Fokker een leuke vrouw om naar te kijken, en ze vult haar rol met geloofwaardigheid in.

Na Interview dus een tegenvaller, binnenkort 06 een kans gunnen en ik hoop dat die me beter bevalt.

Er is een dubbelbill van deze film samen met 06. Dvd is 4:3. Wat is het originele aspect ratio van deze film. Staat niet op imdb en ik kan het niet vinden.

avatar van Askikker
Theo van Gogh?
In deze film draait t om de dialogen, en die zijn helemaal niet door Theo geschreven, maar door Kim van Kooten!

Beetje jammer van het eind, maar Renée en Peer vond ik helemaal niet beroerd spelen, en dit lijkt me toch echt geen makkelijk script om te acteren. ''Acteren dat je acteert''