The Million Eyes of Sumuru (1967)

Alternatieve titels: The 1000 Eyes of Su-Muru | The Slaves of Sumuru

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Lindsay Shonteff
met Frankie Avalon, George Nader en Shirley Eaton

Twee hippe geheim agenten binden de strijd aan met de duivelse Su-Muru, die vastbesloten is om alle mannelijke wereldleiders te vervangen door vrouwen. De twee agenten gebruiken al hun mannelijke charmes om in het leger van Su-Muru te infiltreren en de feeks te verslaan.

avatar van Ravenstein
Mooie affiche.
Deze zou ik wel eens willen zien.

avatar van beavis
Interessante stem Mike. Jammer dat ik bij jou niet helemaal weet hoe ik de stem naar mijn eigen smaak kan vertalen, maar ben wel benieuwd naar deze en het vervolg van Jess Franco.

Een film uit het toppunt van de europsy periode, met een amazone thema, in de titel een verwijzong naar Die 1000 Augen des Dr. Mabuse (1960) en natuurlijk de vrouwelijke fu-manchu variant van Sax Rohmer... dat moet wel interessant zijn, al ligt gezien de ervaring en Imdb stemmen ook een saaie en nogal klungelige productie in het verschiet als je dus tijd hebt voor 1 of 2 regeltjes toelichting, graag!

avatar van mrklm
De abominabele titel is een sneue verwijzing naar filmlegendes Fritz Lang en Christopher Lee. Frankie Avalon toont zijn gebrek aan acteertalent en veteraan Wilfred Hyde White probeert tevergeefs enige waardigheid te geven uit het zwakke script dat vooral in zijn pogingen tot humor de plank behoorlijk misslaat. Regisseur Lindsay Shonteff laat de duivelse dames flink overacteren en versterkt daarmee alleen maar het camp-element van dit exploitatiegevalletje. De vraag is natuurlijk of dit camp genoeg is om nog enigszins als 'leuk' te kunnen worden bestempeld. Belangrijker is echter de vraag of je daar achter wilt komen. Ik waag het te betwijfelen.