The Pirate Movie (1982)

Australië
Avontuur / Muziek

geregisseerd door Ken Annakin
met Kristy McNichol, Christopher Atkins en Ted Hamilton

Mabel wordt verliefd op de piraat Frederic en dat geeft de nodige problemen. De traditie in haar familie schrijft voor dat de jongste dochter als laatste trouwt. Al haar zussen zijn echter nog vrijgezel. Frederic heeft het ook niet gemakkelijk; hij is opgevoed door piraten en moet tot zijn 21ste verjaardag bij hen blijven. Frederic is geboren in een schrikkeljaar en is daarom volgens de piraten nog maar vier en een half.

avatar van RyanB
kapot saai. zeker deze film niet kijken!!!!!! 0.5*

Eigenlijk een raamvertelling (verhaal in een verhaal). Meisje ziet in een kustplaats aantrekkelijke jongeman les geven in zwaardvechten. Hij nodigt haar uit te gaan zeilen maar andere dames laten haar de boot missen. Zij gaat er achteraan in een kleine zeilboot, lijdt schipbreuk en spoelt bewusteloos aan op een strand.
In haar droom wordt zij verliefd op de kaper (zie beschrijving film). Dit laatste deel is eigenlijk een persiflage op "The Pirates of Penzance", een musical (comical opera) van Gilbert en Sullivan, zeer populair in het Verenigd Koninkrijk. Vandaar het regelmatig zingen en dansen. Als film geen hoogvlieger maar toch wel aardig om te zien (zeker de nog jonge Christopher Atkins).

avatar van NightmareLady
Zitten leuke liedjes in, kan me alleen kapot ergeren aan sommige grapjes (en het acteerwerk van Ted Hamilton).

Mijn complimenten voor Kristy McNichol!
Zij deed het echt heel leuk!

avatar van movie acteurs
Wel redelijk en leuk voor echt een keertje. Maar liedjes zijn niet geweldig en het avontuur is niet groots wat ik me kan herrineren. Hou het maar bij een 2,5.