Bang (1995)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Ash Baron-Cohen
met Darling Narita, Peter Greene en Michael Newland

Een jonge vrouw wordt uit huis gezet. Nu ze ook nog een ruzie op zak heeft met haar producer begint haar dag niet goed. Als ze dan ook nog aangehouden wordt het haar allemaal wat te goertig. Ze overmeestert de agent en laat hem achter bij een dakloze man. De vrouw neemt zijn motorfiets en brengt een dag als agent door.

avatar van Yekezzez
Vaak is lastig om gegeven sterren te rechtvaardigen. Niet voor niets wijzigen mensen daarom ook hun ster. Zeker als je een 0,5* geeft moet je daar een goede reden voor hebben. Veel geven dan ook ten onrechte een 0,5* aan een film die toch nog goede elementen bevat. Deze film heeft die elementen totaal niet.

Bang heb ik tijdens een busreis naar een skigebied gezien. Ik heb mij de hele film lopen verbazen over het slechte en inhoudsloze verhaal waarover deze film gaat. Alles hing met losse eindjes aan elkaar en het waarom van de gebeurtenissen ontging mij dan ook totaal.
Een laag budget ($10.000) hoeft nog niet te betekenen dat er ook een slecht script moet zijn. Zeker als je hem zelf schrijft en regiseerd heb je daar de vrijheid in om er iets moois van te maken. Andere films, zoals het wat bekendere Pups, van deze Ash schijnen ook niet al te goed ontvangen te zijn. Blijkbaar ontbeert het deze vent aan enig talent.

Ik zal niet snel een halve ster geven, maar deze film verdient hem absoluut.

ps. voor Lucy Liu fans: zij heeft hier ook een klein rolletje in.

Yekezzez schreef:

wie ben jij om mensen hun stemgedrag te beoordelen? als mensen een halve ster willen geven, dan doe ze dat, zonder dat ze daar een "terechte reden" voor nodig hebben. een slechte film kan je nu eenmaal een halve ster geven. ook al zijn er bv. spectaculaire special effects (een element dus).

avatar van Yekezzez
jacom schreef:

Denk je nu echt dat mensen door mijn post opeens het licht zien? Bij zo'n onbekende film? Het reflecteerd ook meer mijn manier van stemmen en de manier van stemmen die ik juist vind. Ik snap overigens de twee stemmen die nu gegeven zijn niet. Graag zou ik een verklaring horen, maar dat zal er waarschijnlijk niet in zitten.

avatar van as
as
Het zal misschien nog lang duren voordat ik het licht heb gezien maar zo slecht vond ik de film helemaal niet. Ik vond hem ronduit goed. Mooie rol van de ondergewaardeerde Peter Green. 3.5*en

Deze film was naar mijn mening zeker geen halve ster waard, dat vind ik wat minderwaardig. De film had wat kleine foutjes maar zeker een goede verhaallijn met inhoud. Ik dacht zelf een beetje aan Tarantino.

Weet iemand trouwens waar je deze film zou kunnen kopen op DVD?

avatar van 93.9
Verhaal gaat eingenlijk nergens over.
Een vrouw dat op een motor maar wat rijdt.
Toch heeft de film tien keer meer dan de nieuwe blockbuster van weet ik wie.

yorgos.dalman
Ja, Peter Greene opnieuw in topvorm (na Clean, shaven en Laws of gravity). Thans is hij een veel getypcaste sleeze bag, wat hij wonderwel fantastisch doet (Judgment night, Training day, The usual suspects) maar toch hoop je dat hij weer eens een grotere rol krijgt een een indie-movie. Zoals deze Bang bijvoorbeeld.

avatar van SPT
SPT
Knap gemaakt, met zo weinig middelen. Ik denk dat ik deze de hoogste score per euro budget ooit heb gegeven.