The Outlaw (1943)

Drama / Western

geregisseerd door Howard Hughes
met Jack Buetel, Jane Russell en Thomas Mitchell

Sheriff Pat Garrett is aangenaam verrast als hij hoort dat een oude vriend, Doc Holliday, langskomt. Doc is op zoek naar zijn gestolen paard, wat vervolgens wordt teruggevonden bij Billy The Kid. Verrassend genoeg ontstaat er een vriendschap tussen Doc en Billy, waardoor de vriendschap tussen Pat en Doc gevaar loopt.

Bij vlagen aardig, maar niet meer dan dat.

Film is beroemder door de scene met Russel dan om de film zelf.

Vooral om de borsten van Russel. Hughes ging speciaal op zoek naar een échte vrouw en kwam dus uit bij Russel. Hij liet een speciale BH maken, waardoor de borsten van Russel extra naar voren kwamen. Film was jarenlang verboden en is tot op de dag van vandaag meer bekend om de grote boezem van Russel dan om het verhaal van Pat & Doc.

De regie had Hughes beter (helemaal) aan Howard Hawks kunnen overlaten. Ik heb de film met moeite uitgekeken.

avatar van Dogie_Hogan
Ik vind DEZE FILMPOSTER veel mooier.

avatar van Dogie_Hogan
gotti schreef:
Hetzelfde verhaal gaat op voor Vendetta; ja, die Hughes was een "boezemvriend".

avatar van Poisonthewell
Vanwege bovengenoemde controverse wellicht vanuit filmhistorisch oogpunt interessant, maar het is al met al een vrij waardeloze film.

avatar van Kr!kke
Redelijke western. Echt ongelooflijk eigenlijk dat die scene met Jane Russell voor zoveel commotie zorgde in die tijd.

avatar van simonvinkie
Deze western was nog (onbedoeld) vermakelijk, al was het niet bijzonder natuurlijk. De film uiteraard ook gezien vanwege al die bekendheid en het feit dat deze film jarenlang verboden was (wat echt nergens op sloeg). Heb deze film trouwens in erg slechte kwaliteit gekeken. Bovendien hoorde je om de twintig minuten telkens "DJEEPP" en daar schrok ik wel een paar keer van. Zeker de eerste twee keren als je het niet weet. Behoorlijk vaag, maar de box waarin de dvd zat was spotgekoop, dus klagen doe ik niet. Het verhaal was eigenlijk niet boeiend. Wel grappig dat western legendes als Pat Garrett, Doc Holiday en Billy the Kid voorbij kwamen. Het acteerwerk was ook erg slecht. Vooral Jack Buetel als The Kid is bagger, maar ook icoon Jane Russel deed het matig. Eigenlijk een behoorlijk slechte film dus, maar op een of andere manier toch best vermakelijk en prima uit te zitten. Apart, maar 2* kan ik hier wel aan kwijt.

avatar van madmax1
Ik heb hem bewaard, gefilmd in oorlog's tijd, kwam rond 1948 in de Cinema met grote bombarie vwg Jane Russel, en trok volle zalen.
Achter af een flut western,en alleen voor de nolstagie nog enige waarden heeft.

avatar van madmax1
R.I.P.+

Jane Russel, vandaag op 90 jaarige leeftijd oveleden.

avatar van mr rumson
Als Western liefhebber was ik teleurgesteld.
Wat is dit een saaie film waar ik de grootste moeite mee had om de aandacht erbij te houden .
Historisch gezien klopt het volgens mij ook allemaal niet .
Omdat Doc Holliday op een heel andere plek was dan in lincoln county.
Die scene met Jane Russell stelt vandaag de dag toch niks meer voor .
Onbegrijpelijk dat daar toen der tijd zoveel ophef werd over gemaakt .

avatar van Brix
Die roem-ruchtte scène stelde volgens mij ook toen al niks voor.

Alleen de enorm opgeklopte voorpubliciteit aangaande de speciaal door Howard Huges ontworpen BH voor Russell zorgde voor tumult.