• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.490 stemmen

Flood: A River's Rampage (1997)

Drama | 96 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Bruce Pittman

Met onder meer: Richard Thomas, Kate Vernon en Nigel Bennett

IMDb beoordeling: 4,6 (372)

Gesproken taal: Engels

Plot Flood: A River's Rampage

Door hevige regen treedt de Mississippi buiten haar oevers. Ook het plaatsje Belfield wordt met overstroming bedreigd, evacuatie lijkt de enige manier om het hoofd boven water te houden. Maar de inwoners van Belfield proberen zich, onder leiding van boer Herb Dellenbach en ingenieur Pat Mallory, tegen het wassende water te weren.

Herb Dellenbach

Pat Mallory

Beth Dellenbach

Bobby Dupree

Allie Dellenbac

Sam Ferrera

Jacob Gunderson

Sheriff Watson Dill (as Bill Macdonald)

Mayor Roger Tweed (as John Winston Carroll)

avatar van patang

patang

De moeite van het kijken bijna niet waard.

Veel te veel voorspellende zaken. Tijdens enorme regenval (blijkbaar regende het tijdens de film alleen 's nachts en overdag leek het Spanjeweer) steeg het niveau van de Mississippi zo hoog dat er werkelijk enorm gevaar voor een groot gebied dreigde.

De scenes zijn knullig opgezet! Je ziet duidelijk dat er studiowater werd gebruikt, met knullige zandzakjes. Als er een buitenscene werd verfilmd zag je gewoon een rustige rivier!

Geen waarheidsgehalte.

Verder een romance die standaard verliep, maar een goeie finish kende!

avatar van dafoefan

dafoefan

Inderdaad heel erg onwaarschijnlijk.

Acteerwerk is zeer matig.

Wat ook absoluut niet kan is dat dat huis van opa helemaal onderloopt, en dat ze aan de andere kant helemaal geen last hebben van water

Alweer een typische Hallmark-film, die zenden alleen maar rampenfilms uit zoals: Mercy Mission & Nowhere to Land.

avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

Heb hem ooit,zonder er bij na te denken, hem eens op VHS gekocht. ben erg benieuwd. vooral omdat een week geleden onze keuken onder water stond. het onweerde en de tijd drong! het riool vas ondertussen al vol en puilde uit en de op straat was de rijweg 1 grote plas. we hebben het water wel weg gekregen en hebben een kleine dam gebouwd. het heeft er mischien niets mee te maken maar vondt het wel nodig om het te vertellen.