Sphinx (1981)

Verenigde Staten / Nederland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Franklin J. Schaffner
met Frank Langella, Lesley-Anne Down en John Gielgud

Erica Baron is een jonge archeologe die naar Egypte reist om te zoeken naar de verloren schat van Tutencamin. Daar aangekomen vindt ze niet alleen de schat maar raakt ze verstrikt in een web van moord, diefstal, verraad, liefde en de vloek van een mummie.

ik ben op zoek naar de dvd van de film the sphinx wie kan me helpen

ik ben ook op zoek naar deze film, liefst op dvd. Gr Isabelle

avatar van Lui
Lui
Saaie, langdradige mysteriefilm. Dat komt vooral omdat er weinig gebeurt en de film veel te lang duurt. Als je dan ook nog eens een actrice als Lesley-Anne Down in zo'n film stopt, begint de film vanzelf op een goedkope soapaflevering te lijken.

avatar van baspls
Ik ben alweer de derde in dit topic, maar ik ben óók opzoek naar deze film

avatar van Lui
Lui
Ik geloof dat er van deze film geen Nederlandse dvd is, baspls. Wel een Nederlands vhs (Warner).

Oninteressante film met goede acteurs in foute (bij)rollen en een hoofdactrice die beter gilt en krijst, dan dat ze acteert.