Sedmero (2015)

Alternatieve titels: The Seven Ravens | Sedmero Krkavcu | Sedem Zhavranelých Bratov

Tsjechië / Slowakije
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Alice Nellis
met Martha Issová, Lukás Príkazský en Sabina Remundová

De familie van bakkersdochter Bohdanka heeft een groot geheim. Haar moeder heeft ooit uit pure nijd haar zeven zonen vervloekt en ze in raven veranderd. Bohdanka is hiervan niet op de hoogte, maar als ze achter dit verhaal komt wil ze koste wat kost haar broers redden. De lokale heks adviseert haar om hemden te naaien voor haar broers, maar dit zijn geen gewone hemden en Bohdanka zal er veel voor over moeten hebben om deze te gaan maken.

avatar van HALVE TAMME.
Wat is die linker toch een prachtige meid .