Nowhere to Land (2000)

Verenigde Staten / Australië
Thriller

geregisseerd door Armand Mastroianni
met Jack Wagner, Christine Elise en James Sikking

Boven de oceaan krijgt een Boeing 747 een melding dat er zich een chemische bom aan boord bevindt, die over een uur tot ontploffing zal worden gebracht. Nu een landing is uitgesloten zal gezagvoerder Prescott proberen de bom zelf onschadelijk te maken. Ondertussen gaat de Australische politie op zoek naar de dader en houden de 300 passagiers hun adem in...

avatar van gregory804
film is vanavond op VT4

gregory804 schreef:

film is vanavond op VT4

inderdaad, hopelijk is hij wat deftiger dan de stemmen doen denken. Op vtm ook een thriller.

avatar van SuperSideSwipe
Goede film, heb me erg vermaakt.
Van begin tot eind spanning en actie in deze vliegtuigfilm.

Het zat wel bezaaid met cliches waardoor het gemiddelde hier zo laag zal zijn neem ik aan. Persoonlijk stoor ik me daar niet aan. Deze film maakt optimaal gebruik van deze cliches om een film te maken met een matig budget, waarbij je de hele tijd op het puntje van je stoel blijft zitten.

Acteerprestaties waren aardig, vooral de niet hierboven vermelde Ernie Hudson (die het altijd wel aardig doet) was in zijn beperkte rol toch goed bezig, en Wagner en Elise deden hun taak goed.

Zeker een aanrader voor mensen die niet al te pietepeuterig zijn over details.

dmoie-master
best wel goede film, weer eens een zoveelste rampenfilm maar ik ben gek op rampenfilms dus, nou steekt inderdaad vol cliche's maar toch je blijft op het puntje van je stoel zitten, was heus wel spannend hoor, een aanrader hoor voor als je eens geen zin hebt iets te kijken, tril er nog van

avatar van 606
zeer spannende film en ook niet al te slecht geacteerd.

4 sterren

avatar van der meister
Redelijke film wel maar met 3 de rangsacteurs en dat is te merken. Verhaal is goed en er zit nog veel spanning in op het einde. 2.5*

Wat een ontzettend spannende film!
Ik heb op het puntje van m'n stoel gezeten, ongeloofelijk.
Goed geacteerd door allen.

Boven verwachting een hele aardige film. Er zat genoeg spanning in en dat voor een TV film. Heb me aardig vermaakt. Zaten wel veel cliches in maar toch. Beeld was goed het geluid ook redelijk.Dus voor mij een voldoende 3*.

ik dacht dat ik een b film had te pakken, maar dat viel mee.
De film was best wel vemakelijk. Maar helaas zaten er wel een paar grote fouten in. Maar hij was zeker niet slecht.

Don_Mat
Niet slecht, maar ook niet geweldig ofzo. Een 2,5

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Toch een keer geluk en dit keer geen b film te pakken.
De spanning bouwt langzaam maar goed op.
het laatste half uur van de film is erg goed gedaan en geeft het gevoel dat je moet blijven kijken tot het einde.
4 sterren.

avatar van sinterklaas
Leuke film om es een keer te zien. Niet slecht maar ook niet goed.

Die Oceanic vliegtuig is trouwens wel rechtstreeks uit Executive Decision(1996) weggelopen.

Maar voor de rest wel vermakelijk.

avatar van N_SANE
Nou nou, ik had hier absoluut geen hoge verwachtingen van, maar heb me toch wel weten te vermaken. Natuurlijk heeft het ontzettend veel weg van een b-film (acteerwerk), maar ook dat viel mee. De spanning bouwt goed op en wanneer je denkt dat de film klaar is komt er nog wat extra's. Prima film.

avatar van Kr!kke
johnnie diepte schreef:
Maar helaas zaten er wel een paar grote fouten in.

Die heb ik dan toch niet echt opgemerkt...

avatar van FILM!BOY!
Beste B-film die ik ooit heb gezien. 4,0

Dick2008
De film begint erg mooi met opnamen van een gedeelte van Sydney, waarna er een lang intro volgt en een geschifte vent een bom plaatst. Het is zo'n voorspelbare film want je hebt al een vermoeden hoe het afloopt. Echt weer een tv-film dit. Maar wordt toch steeds spannender en zelfs even dubbele spanning. Toen ik dacht, zo is het wel mooi geweest, plakken ze er nog een stuk aan vast waardoor het mega spannend wordt met een misselijke bom. Haha. Leuk gedaan dit. 3.0/4.0